Vastus peitub nähtavasti selles, et tunnetuslikult ei ole me inimesed seetõttu, et oleme leiutanud autod ja lennukid ning arvuti ja programmeerimiskeeled. Renessansspoeet Dante Alighieri ei olnud olemuslikult teistsugune inimene kui 21. sajandi Homo Interneticus. Ta võis küll mõelda teistlaadi mõtteid ja läbi elada meile võõraid emotsioone, kuid mõtlemine ja tundmine iseenesest on õnneks tänapäevani säilinud.
Liiatigi, me ei mõtle ainult sellele (ega isegi mitte eelkõige sellele), kuidas täiustada viimast internetiside võrku või kuidas ehitada kunstlihast. Pigem on meie aju hõivatud sellega, kuidas oma kaaslastega arusaadavalt ja meeldivalt suhelda ning mida ja miks teised mingeid asju öeldes või tehes mõtlesid. Kiire pilk Maslow’ püramiidile kinnitab, et vajadus kuuluda rühma ning olla armastatud (ehk siis tinglikult humanitaarne tunnete ja tunnetuse aspekt) on tähtsamgi kui eneseteostus (ehk siis tinglikult tehnoloogiline aspekt).
Ent siiski - kui igaüks meist suudab (või kas ikka suudab?) ise mõeldes ja tundes inimese loomusega, st humanitaariaga tegeleda, siis milleks kulutada aega, raha ja energiat, et seda veel akadeemias õppida? Sellele küsimusele vastamiseks tuleb loobuda arusaamast, et teoloog õpib ülikoolis uskuma, filosoof filosofeerima, kirjandusteadlane raamatuid lugema ja keeleteadlane grammatikareeglid tundma.
Humanitaarhariduse eesmärk
Eesti teadus- ja arendustegevuse ning innovatsiooni strateegia 2014-2020 «Teadmistepõhine Eesti» märgib ära humanitaarteaduste arendamise vajalikkuse, kuna see tagab eesti keele ja kultuuri säilitamise ning teadmiste edasiandmise ja rakendamise.