Presidendi ameti kaotamine tähendaks kõigi tema ülesannete laialijaotamist, seega põhiseaduse kapitaalremonti ja sedakaudu kolossaalseid muudatusi riigi struktuuris. Raudkindlalt ei kuulu selline tegevus ei lähemas ega kaugemas tulevikus nende eluliste ülesannete hulka, mida Eestil on tarvis lahendada.
Milline peab olema president?
Juba veerand sajandit on riigipea valimiste lähenedes jõutud iga kord sinnani, et justkui oodataks jumala volitustega peaingli saabumist. Aga üllatus, üllatus, jälle valitakse inimene! Presidendi teatud omaduste vajalikkus tuleneb ta ülesannetest, millest eelmises vastuses on juttu. Kõige krooniks ei tohi ta muidugi olla poliitkorrektselt suu peale kukkunud. Ja väga tuntud piiblilauset kasutades: rahva huvide eest seistes olgu ta vaga nagu tuvi ja kaval nagu madu!
Miks eestlased lahkuvad Eestist?
Võib ju ütelda, et neid, kes lahkuvad, ei rahulda elukvaliteet Eestis või et nad lahkuvad lootuses paremat teenistust leida, kuid see on ainult asja üks pool. Tõsi on see, et elame ajas, kus rahvad jälle rändavad ja igaüks, kes ütleks, et ta teab, miks see nii on, valetaks. Huvitav on aga see, et mida rohkem ühed rändavad, seda tugevamini teised juurduvad. Kodumaalt lahkujad riskivad sellega, et nendest saavad tühised mutrid rahvusvahelises turumajanduse masinavärgis.
Miks eestlased on vaesed?
Eesti kaugemat ja lähemat ajalugu vaadates ei ole eestlased praegu nii vaesed nagu nad on olnud. Rahvana, üleüldiselt. Kuid see ei tähenda seda, et ei peaks arukalt tegelema liigse varandusliku kihistumise vältimisega ja tõeliselt vaeste abistamisega. Enam südant, majandusjuhid, te ei pea seda kahetsema!