Kell on pool 7 hommikul. Tuhkatriinu on kella viiest alates voodis vähernud. Ja on vaheaeg. Ta nägi unes uut didaktilist nippi ja nüüd ketrab peas mõtteid, kuidas seda reaalselt rakendada. Tahaks tõusta ja töölehte tegema hakata, kuid sellele mõeldes hakkab endal ka imelik. «Kas ma olen peast põrunud?» Ei, lihtsalt õpetaja. Üks raskemaid asju on end välja lülitada, teha korraks shutdown. Paratamatult kipub töö koju kaasa tulema, kui mitte töövihikutena, siis mõtteis. Targemad kolleegid ütlevad, et see läheb ajaga mööda. Ajaga tulevat sügavam professionaalsus ja kogemus end säästa.
Üks kõige nauditavamaid asju Tuhkatriinu elus on, et ei eksisteeri kahte samasugust päeva. Absoluutselt iga päev on teisest erinev, omamoodi kordumatu. Mõnikord avastab kriidine ja markerine õpetaja, et on sama juttu juba vist viis korda rääkinud, kuid mis halvasti, see uuesti. Kui keegi küsiks Tuhkatriinult, miks noor peaks kooli tööle tulema, kõlaks tema vastuses paljude muude asjade kõrval: argitu argipäev.
Ja siin ta nüüd seisab oma mõttelise verstaposti kõrval ja tähistab üksi oma väikest aastapäeva. Võib-olla ei suuda kool noort Tuhkatriinut igavesti enda juures hoida, kuid seni, kuni kristallkingakest keegi kätte ei too, kleebib, lõigub ja tuhiseb Tuhkatriinu edasi. Närtsib ja õitseb, teades, et armastus oma aine vastu ja väike pai on see, mis teda elus hoiab – elupäevade lõpuni.
Möödunud aastal kirjutas Varusk Õpetajate Lehte loo «Noor õpetaja – närtsinud Tuhkatriinu lugu».