Et arvutit saaks eksamineerimiseks kasutada, tuleb terve hulk ülesandetüüpe lihtsalt välja jätta, sest nende lahendusi ei saa mitte kuidagi masinkontrollida. Ma olen kindel, et õpetajad pole nõus sellega, et eksamil on ainult algoritmiliselt lahenduvad ülesanded.
Kui aga minna seda teed, et üks osa eksamitööst on arvuti abil tehtav ning lisaks lahendatakse ülesandeid paberile, siis tekib küsimus – mis on selle asja mõte? Olgu siis juba kogu töö paberil.
Puuduvad sobivad ülesanded ja arvutid
Elektroonilised testid jms on igati kasutatavad, olen neid isegi HotPotatoese abil kunagi hulgaliselt koostanud ja teen seda praegu programmiga iSpring Quizmaker. Aga mitte õpilaste teadmiste hindamiseks, veel vähem eksamineerimiseks, vaid kasutan teste harjutusmaterjalina. Õpilane teeb testi ära, näeb oma vigu ja võib analoogse testi kasvõi 5 minuti pärast uuesti teha.
E-eksami läbiviimist takistab arvutite vähesus koolis ja kuidagi ei saa nõustuda pr Aimi Püüaga, kelle arvates peavad kohalikud omavalitsused ja koolijuhid muretsema nii palju arvuteid, et e-eksameid on võimalik läbi viia. Kui kohalikud omavalitsused peavad koolidesse muretsema suurtes kogustes arvuteid, siis peab riik selleks eraldama ka raha.
Kõige olulisemaks takistuseks matemaatika e-eksami korraldusel saab olema eksamikõlbulike e-ülesannete puudumine ja ma ei näe ka võimalust, et selline ülesandepank lähiaastatel võiks tekkida. Kes need ülesanded koostab?
Juba järgmisel kevadel peavad 6. klassi õpilased tegema riiklikud tasemetööd EISis. On see normaalne, kui koolis on kuus kuuendat klassi ja mõnikümmend arvutit? Kas õpetajad oskavad EISi sedavõrd hästi kasutada, et suudavad õpilasi e-testi puhul juhendada? Kellele on vaja vägisi peale surutud arvutiseerimist, kui praegune tasemetööde läbiviimise süsteem on igati toimiv ning e-ülesannete harjutusmaterjal on olematu.