Päevaintervjuu: mida tahaks koolis muuta teise klassi õpilane?

Liisa Tagel
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Täna Tallinna Prantsuse Lütseumi 2. b klassis oma elu teist kooliaastat alustanud 8-aastane Erin Ruudi rääkis Postimehele, mis talle koolis meeldib ja mida võiks teisiti teha.

Ehkki suvepuhkus oli tore, leidis Erin, et kooli minekuga kaasneb üht-teist toredat ka – koolis on sõbrad, kellega saab vahetundides juttu ajada ja mängida.

Erini lemmiktunniks on prantsuse keel, ent suureks saades tahab ta saada hoopis sipelgauurijaks. Ajakirjaniku selget teadmatust näidanud küsimusele «Mida sipelgauurija teeb?» vastas Erin: «Uurib sipelgaid.»

Teises klassis ootab Erinit ka täiesti uus õppeaine – inimeseõpetus. Mida seal tegema hakatakse, ta veel ei teadnud. Küll aga teab juba aasta koolis käinud õpilane, mida koolis muuta oleks vaja.

«Õpetaksin niimoodi, et oleks natuke vähem tüütu,» leidis Erin.

Vähem tüütuks teeks tunnid näiteks see, kui lubataks natuke rohkem rääkida. Õppimise juurde rääkimine enamasti ei kuulu, see tähendab ikkagi rohkem kirjutamist, lugemist ja kuulamist, aga Erini meelest muudaks omavahel jutustamine tunnid huvitavamaks.

Copy
Tagasi üles