Traditsiooniline lähenemine
Traditsiooniline lähenemine eeldab matemaatiliste nähtuste süstemaatilist tutvustamist. Õppijale selgitatakse näiteks põhitehteid täisarvudega (liitmine, lahutamine, korrutamine, jagamine). Kohe algusest peale kasutatakse korrektseid termineid (liidetav, jagatav, jagaja jne). Kui tehte põhimõte on selge, siis harjutatakse seda tekstülesannete lahendamisel. Näiteks arvutatakse, mitu õuna on Peetril ja Mihklil kahepeale kokku vms.
Näiteks viienda klassi teema «Murdarvud. Kümnendmurrud» all on taotletava tulemusena kirjas: «Õpilane arvutab ratsionaalarve sisaldava arvavaldise väärtust, mis võib sisaldada nelja põhitehet. Selle teema all nähakse lõppresultaatidena: 1) teab hariliku murru tähendust ja oskab seda kirjutada ning 2) oskab sooritada arvutusi kümnendmurdudega.» Hariliku murru käsitlemise lõpptulemusena nähakse ette, et õpilane «oskab arvutada harilikku ja kümnendmurdu sisaldava arvavaldise väärtust, mis ei sisalda rohkem kui nelja arvutustehet».
Põnevamate matemaatikaprobleemide juurde saab selle lähenemise kohaselt jõuda alles siis, kui põhiteadmised omandatud ja põhioskused une pealt selged. Paraku võib selle aja saabumiseks nii mõnelgi õppijal olla kadunud igasugune motivatsioon matemaatikaga tegelda.
Ka võõrkeeli õppides on aastaid omandatud kõigepealt grammatikareegleid ja sõnu, moodustatud seejärel sõnadest lihtsaid lühitekste, neid pähe õpitud ja ette kantud. Esikohal on reeglite automatiseerumine, mitte võõrkeeles suhtlemine.
Keelekümbluse puhul on esikohal just võõrkeele kasutamine, näiteks info otsimiseks või jagamiseks, kaaslase tunnustamiseks, oma emotsioonide väljendamiseks jne. Kümbluse puhul grammatikareegleid ette ei anta ja pähe ei õpita – reeglid tuletab laps ise keelekogemuse põhjal. Lapsed ei pruugi midagi teada verbi vormidest, arvsõnadest ja adjektiividest. Aga kui nad mängivad poodi ja paluvad müüjalt teatud kaupu, siis nad ometi kasutavad neid keelevahendeid. Alguses võib ette tulla ka vigu, aga tähtis pole veatus, vaid kommunikatsioon, suutlikkus, julgus ja motivatsioon keelt kasutada. Järjekindla harjutamise käigus muutub keel ka grammatiliselt korrektsemaks.