Nõnda kuulugugi esimene austusavaldus raamatu toimetajale, Tallinna Ülikooli professorile, metsaülikooli (MÜ) tudengile 1978 ning järgnevalt mitmekordsele lektorile, MÜ audoktorile (1995) Tiina Kirsile, aga samuti MÜ kauaaegsele juhatajale professor Olev Trässile ning tema selja taga seisnud «albumi komiteele».
See on teine pühendusteos (esimene ilmus 1984. aasta keskel Heino Susi toimetamisel ja hõlmas MÜ-aastaid selle algusest 1967 kuni 1982. aastani) eesti kultuurilisele institutsioonile, mille sihiks laiemalt võttes on olnud osalev (võiks öelda, et lausa kümblev) ning aspektiderohke arutelu eestluse sisu, tingimuste ja väljavaadete üle. Ning seda juba peatselt pool sajandit, alates Eesti Skaudisõprade Seltsis sügisel 1966 sündinud ideest kuni selle teostumiseni Kanada metsaülikoolis ning hargnemistes globaalseks MÜ-ks (Metroo Rootsis, MÜ Austraalias, MÜ Los Angeleses ehk MÜLA, MÜLK Vancouveris ja Santa Barbaras) kuni tänase MEESTini (Metsaülikool Eestis, asutatud 1989).
Olev Träss ongi loetlenud oma artiklis «Pilk metsaülikoolile» neid ülesandeid, mida MÜ on endale täitmiseks võtnud ning mis on tänaseni säilitanud oma algupära: «eesti keele kümblus, eestiaineliste teadmiste täiendamine vabas meeldivas õhkkonnas ja akadeemilisel tasemel, rahvusliku elamuse pakkumine, huvi äratamine Eesti ja eestlaskonna tegevuse vastu», sõnaga kõik see, mis seostub eesti keelelise ja rahvusliku identiteediga (lk 15).
Kui 1980ndatel «sirutas» MÜ end sillana Kodu-Eesti poole, kaaludes selle võimalikku tulevikku ning kutsudes endi keskele nii osalejate kui ka lektoritena Eesti kultuuritegelasi, siis Eesti riigi taastamisele järgnenud kümnenditel on selle silla ideoloogiline kese pöördunud Olev Trässi sõnul väiksemate vendade ehk väliseestlaste poole. «Ükskõik kummast suunast vaatame,» kirjutab Träss, «on vaja võimet edukalt kontakti hoida, st ka teadmisi küll teineteisest aru saamiseks, küll teineteise väärtuste ja võimete, panuse hindamiseks» (lk 15).