Kadi: «Minule kui tulevasele eesti keele õpetajatele on riiklikult seatud eesmärgiks just oma aine adekvaatne valdamine ja edastamine. Jääb aga põletav küsimus: mida ma tegelikult koolis teen? Miks ma õpetan? Enda ees aus olles ei piisa ju sellest, mida haridussüsteem nõuab. Nii olengi küsimuse ees: kas käituda aineõpetajana, ametialase professionaalina, ühiskondliku etturi ja rollitäitjana, või siis pidada silmas sellesama ühiskonna arenguvõimalusi ning arenguohtusid, keskenduda oma sisehäälele, väärtustele, maailmapildile. See tähendab, olla Õpetaja, olla eeskuju, väärtuste kasvataja, aidata lastel õppida, kuidas maailmas toime tulla ja mida märgata.»
Kool ja ühiskonnatasandi mentaliteedid on omavahel läbi põimunud. Õppides mõistma neid väärtusi ja õhustikku, milles elame ja hingame oma igapäevases koolis, õpime mõistma ka ühiskonda laiemalt. Õppides muutma mentaliteete oma lähiümbruses kasvatame lootust, et muutused saavad võimalikuks ka ühiskonnas.
Minu mõne aasta taguses uurimuses eesti õpilaste koolitajust kirjeldavad noored, mida peavad eriti oluliseks õppida. Ja see on: endaks jäämine, iseenda tundma õppimine, iseendaga hakkama saamine, olemine mina ise, enda eest seismine, tagasilöökidega leppimine, ent mitte allaandmine; õigete otsuste langetamine, valimine, erinevates olukordades toimimine, raskest olukorrast välja tulemine, edukas olemine, oskamine kaotada, õppida, mis põhimõttel üldse asjad toimivad; õppida, milline maailm on ja kuidas seal hakkama saada; tähtis on leida elu sügavam mõte.
Ärgu keegi julgegu väita, et see ei olegi kooli asi.