Tiina Kangrol on täielik õigus olla pahane (PM 29.01 «Meil on aega veel») – ta on lugenud põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse eelnõu ehk muudatusettepanekuid seadusepügalatesse, mille valitsus on saatnud parlamendile arutamiseks. Klassi ette on jäänud üks õpetaja ja kogu ülejäänud hariduslike erivajadustega laste abistamiseks mõeldud tugipersonal on seadusetekstist justkui haihtunud – tõsi, seletuskirjas märgituna, et teema tuleb riigikogul tervikuna ette võtta. Teeme ära, loomulikult!
Ükskõik kus olen viimase poole aasta jooksul liikunud, on ikka südamele pandud, et tugispetsialistide küsimus vajab lahendamist: et me ei saa tagasikäiku teha, et seda kõike on tõesti vaja. Üksmeel on selles väga suur ka riigikogu kultuurikomisjonis. Inimesed ei käi valimas niisama, sellel on ikka mõte sees.
Eestis on viimasel ajal kombeks alustada haridusküsimustest rääkimisel rahast ja võrgust – ehkki tegelikult peaks need teemad olema kõige lõpus, kui lapsed, õpetamise sisu ja õppekeskkonna vajadused on üle- ning ette loetud. Senimaani oli tugispetsialistide töö täpselt reguleerimata ja rahastus nii kohalike omavalitsuste kui riigi õlul, viimast haridustoetuse vaba lõtku kaudu. Umbes kolmandiku panustas riik, ülejäänu vallad ja linnad.
Süsteem on üsna segane – mõnes koolis valmistab abiõpetaja lapsi olümpiaadideks ette, teisal abistab nägemispuudega või aktiivsushäirega last, kolmandas koolis puudus sootuks ja neljandas hoopis koristas. Logopeedid, sotsiaalpedagoogid, koolipsühholoogid ja teised töötajad – üle Eesti on olnud näha väga erinevat mehitatuse taset, ehkki seaduses on neist mokaotsast juttu juba pikka aega. Ent kus inimene oli tööl, tööst ega lastest puudust pole tulnud.