Pooldame seda, et häirivad ning keelatud asjad võetakse ära, ent ebasobivaid asju saab hoiule võtta ka kehtiva seaduse kohaselt. Täiendavate õiguste andmine (kompimise ning läbiotsimise näol) tekitaks koolis selgelt vangla mentaliteeti ning hirmuõhkkonda, kuna ka pealtnähtud jõu kasutamine, eriti täiskasvanute poolt, mõjub õpilase turvatundele halvasti. Läbiotsimisõigus aga rikub õpilaste privaatsust. Õpilased ei hakka õpetajaid hindama mitte autoriteedi pärast, vaid kartusest, et õpetajal on õigus õpilase vastu jõudu kasutada.
See külvab õpilases hirmu ning mõjub halvasti õpetaja ja õpilase vahelisele usaldusele.
Ükski õpetaja ei tohiks jõuda olukorrani, kus tal on tarvis kasutada jõudu või teostada läbiotsimist. Oskus arutada õpilasega rahulikult ja arusaadavalt probleem läbi ning lahendada olukord verbaalselt, peaks olema õpetaja autoriteedi tunnus. Vägivalla, olgu see seaduslik või mitte, kasutamine näitab pigem, et õpetajal puudub võimekus end sõna jõul kehtestada.
Mis välistab, et kompimisõiguse/läbiotsimisõiguse andmist ei kasuta koolitöötajad valesti ja kuhu saab pöörduda õpilane, kes tunneb, et õpetaja ei käitunud läbiotsimisel reeglite järgi? On olnud juhtumeid, kus ka koolitöötajad kiusavad verbaalselt või vaimselt õpilasi. Arvestades neidsamu olukordi, rikuks koolitöötajatele politseilike õiguste andmine koolipere omavahelisi suhteid, tekitades ebaterve õhkkonna.
Antud seaduseelnõu ei tohi anda koolitöötajatele õigust õpilasi füüsiliselt karistada. Mis mulje võib õpilasele jääda õpetajast, kes teostab juba mitmendat korda läbiotsimist? See külvab õpilases hirmu ning mõjub halvasti õpetaja ja õpilase vahelisele usaldusele. Samuti ei ole välistatud, et nooremad õpilased olukordi jäljendama hakkavad, mis võib kaasa aidata ka füüsilise vägivalla suurendamisele koolis.