Mainitud asjaolu näitab, et huvi teede väärtustamiseks on olemas. Lisaks planeeringutele on vähesemal määral väärtuslike teedega tegelenud muinsuskaitseamet ning keskkonnaamet, kuid põhjalikumat analüüsi ei ole tehtud. Eesti Maanteemuuseum on hakanud teepärandit kaitsma, kuid esialgu on jõutud vaid sildade väärtuslikkuse hindamiskriteeriumiteni.
Soome Vabariigis on vanad teed kultuuripärandi hulka kuuluvad. Neid on inventeeritud ja mitmed museaalse väärtusega teelõigud on erilise kaitse alla võetud. Ka Eestis on olemas teelõike, mis on muinsuskaitse alla võetud, nagu näiteks Soonda küla munakivitee, Esimese ja Teise maailmasõja Lehtma–Tahkuna militaartee ning Leedri küla teedevõrk ja piirdeaiad.
Lisaks muinsuskaitsele, võivad teed olla kaitstud maastikukaitsealana, mille näiteks võib tuua Liiva–Varbuse maanteelõigu, mis on tuntud vana Võru maanteena või Postiteena. Sama teelõik on saanud täiendava tähelepanu kohalike omavalitsuste miljööväärtuslike alade teemaplaneeringus, kus on selgelt välja toodud, millised on vajadused ning ohud sellel teelõigul.
Siiski on Eestis tegemata suurem inventeerimistöö väärtuslike teelõikude leidmiseks, mille vajadust on tunnistanud ka Muinsuskaitseameti nõunik Jaan Vali.
Kaarel Lääne on koostanud 2012. aastal magistritöö «Maantee väärtuslikkuse hindamine: liikleja vaatenurk», mille käigus analüüsiti erinevaid maakonna-, teema- ja üldplaneeringud.
Analüüsimisel selgus, et kasutatud mõisted on kohati maakondade siseselt vastuolulised ning mitmel juhul ei olnud vallad üldplaneeringusse kandnud maakonnaplaneeringuga väärtuslikuks määratletud teelõike. See teadmine teeb keerukaks väärtuslike teede arendamise, kuna teed läbivad tihti mitut maakonda, rääkimata kohalike omavalitsuste piiridest.