Viina, nasvaid ja kanepit saab ka, mis kultuuripaljususe kogemisele samuti kaasa aitab. Kohalike suhtumist Nõukogude Liitu iseloomustab näiteks see, et teiste värvikate sündmuste seas jõuab Wiedemann raamatus ära käia ühel poisslapse ümberlõikamispeol, kus ühe tähtsaima religioosse sisekujunduse elemendina võib näha traditsioonilist vaipa suure ebatraditsioonilise kirjaga «Moskva», millel lisaks veel olümpiarõngad ja muu ajastuomane atribuutika.
Autor oletab sellisel viisil toimivat maagilist mõistust, mis kogu märgiuniversumi ühte patta segas ning ka Moskvale süsteemis koha leidis. Alkoholi kallatakse samal üritusel aga tagaruumis, sest lahtikorgitud pudeleid moslemite traditsioon lauale panna ei luba.
Nõukogude võimu represseerivat kohalolu me Wiedemanni reisimemuaarides kuigivõrd ei kohta – miilitski on pidevalt kanepiauru all ja astub teistega ühte sammu. Ei tea, kui kadunud Juri Andropov seda loeks, kas ta pahandaks või kuulaks taevas Miles Davist edasi.
Raamatus valitsevad helged meeleolud: soe kliima, külalislahked inimesed ja ilus loodus, saab mediteerida, seigelda ja pidu pidada – kõike vastavalt vajadusele ja sellega, kuidas parajasti juhtub. Tundub, et nõukogude võim ning kohalikud kultuuritraditsioonid hoidsid üksteist kenasti balansis. Näiteks töötavad kohalikud asjapulgad päevasel ajal kusagil rajoonikomitees, muul ajal aga elavad, nagu islami traditsioonid ette näevad.
Islamgi ei näita oma karmimat ja represseerivamat palet, vaid oleks nagu kanepisuitsus inimlikuks lahustunud – peetakse küll ramadaani, kuid nagu Wiedemann ütleb, oli see vabatahtlik – meestele pigem auasi ja kui mõni kangem naine soovis, siis võis temagi osa võtta. Traditsioon oli olemas, kuid see ei teinud liiga.