Tundub kummalisena, et aktiivsena vananemise ja põlvkondadevahelise solidaarsuse aastal on Eestis arutelu all ideed, kuidas vanemate inimeste hääleõigust ühiskonnas vähendada. Kõlavad küünilisest poliittehnoloogiast läbiimbunud sõnavõtud, mille kohaselt parteid ka suure tahtmise korral lihtsalt ei saa peresõbralikke poliitikaid luua ja rakendada, sest peavad meele järgi olema üha suurenevale grupile eakatele. Unustatud on see, et ei lapsevanemad ega ka eakad ole mingi homogeenne grupp, kes valivad automaatselt neid erakondi, kes neile kõige suuremaid hüvesid välja pakuvad.
Eesti põhiseadusliku korra alustalaks on demokraatlik valitsemiskord ning inimõiguste kaitse, mille hulga kuulub ka kaitse ebavõrdse kohtlemise eest. Üheks oluliseks kodanikuõiguseks on valimisõigus, mis pole mitte privileeg vaid põhiline inimõigus. Valimisõiguse üheks oluliseks komponendiks on valimiste ühetaolisuse põhimõte, st iga inimese kohta arvestatakse üks hääl. Vastasel juhul ei oleks küsimuse all mitte ainult valimistulemuse demokraatlik legitiimsus, vaid tegemist oleks ka võrdse kohtlemise põhimõtte õigustamatu rikkumisega. Need ajad, kui lisahääli anti või hääli võeti ära konkreetsesse sotsiaalsesse gruppi kuulumise eest, on õnneks ammu möödas.
Kui varem on selliste üleskutsete näol tegemist olnud üksikute mõtteharjutustega, teoreetilise võimaluse kaalumisega, siis nüüd on teema jõudmas poliitilise arutelu keskmesse. See, et riigikogu sotsiaalkomisjoni esimees kutsub üles arutama, kas ei peaks Põhiseadust muutma ja senistest põhimõtetetest loobuma, on kahetsusväärne ja hirmutav.
Plaani eestkõnelejad serveerivad hääleõiguse ühetaolisuse põhimõttest loobumist alaealistele hääleõiguse andmisena, mida realiseeritaks läbi nende vanemate. See on põhimõtteliselt eksitav lähenemine, sest valimisõigus ei ole selline, mida saaks kellelegi delegeerida, vaid valimisõiguse teostamine toimub isiklikult ja salaja. Ettepanekuga liiguksime ajaloos tagasi aega, mil mehest perekonnapea tegi perekonna eest otsused ja valikud. Ehk olekski tagasipöördumisel mineviku ühiskonnakorralduse juurde Eestis rohkem lapsi, aga kas sellises Eestis oleks nendele lastele tagatud ka inimväärne elu ja inimõiguste kaitse ning kõrge heaolu tase?