Siseriiklik haiglate vaheline konkurents meie väikeses riigis tulu ei loo ega ravijärjekordi lühenda. Pooldasin kümme aastat tagasi sotsiaalministrina ja pooldan ka täna üleriigiliste lähestikku asuvate haiglate vahel (nt. kaks Tallinna keskhaiglat) spetsialiseerumisel põhinevat lepingulist tööjaotust. Vastastikku arstide üleostmine ja dubleerivate teenuste osutamine arstiabi kättesaadavust ei paranda, vaid toob kaasa täiendavad kulud palgafondile ja aparatuuri soetamiseks. See nn. võidurelvastumine ei ole loonud lisaressurssi ei meditsiinitöötajate arvus ega kokkuhoidu rahas, vaid hoopis viinud olukorrani, kus praktiliselt iga kolmas patsient peab arstile pääsemiseks kulud ise katma. Kellel see pole võimalik, jääb paraku arsti ukse taha või pöördub regionaalhaigla erakorralise meditsiini osakonna arstide poole. Sageli aga liiga hilja, mistõttu on tulemuseks töövõimetuspensionäride arvu jätkuv kasv.
Soodusravimite kättesaadavuse parandamine – ülioluline probleem, mis samuti on kinni tänase tervishoidu rahastava süsteemi taga.
Olen nõus Eiki Nestoriga, kes tänaseid võimalusi süsteemisiseselt vahendite ümbertõstmisel on nimetanud surnud ringiks, mis pikaajalist lahendust probleemidele ei loo.
Õhukese riigi ja madalate maksudega riik pikalt ei toimi. Ümbertõstmine ühest taskust teise tekitab «tuuletõmbust» ega lahenda probleeme tervikus.
21 aastat tagasi kehtestati ravikindlustuse maksu suuruseks 13 protsenti töötaja palgafondi pealt. Töötajaid – maksumaksjaid oli siis 900 000. Täna on töötajaid kolmandiku võrra vähem, umbes 600 000. Haigekassas kindlustatuid aga ikka miljoni jagu. Töötajate palgamaksust peab jaguma nii arstiabi saamiseks, haiglate ülalpidamiseks, aparatuuri ostuks kui ka meditsiinitöötajate palkadeks jms. Juba pikki aastaid kogeme, et ei jätku, vaatamata sellele, et endise 115 haigla asemel on täna 19. Vaatamata sellele, et 2002. aasta seadusega kokkulepitud haiglate kapitalikulude katmine riigieelarvest sai enne jõustumist tühistatud, vaatamata sellele, et jõusse ei astunud ka sama seadusega kehtestatud transpordikulude hüvitamine patsiendile.