Arenguvestluse eesmärk on kord aastas tuua õpilane koos lapsevanema ja õpetajaga ühise laua taha, et keskenduda õpilasele, kui indiviidile, tema arengule ja õppetöö edukusele. Seega püüeldes õpilaskesksema hariduskorralduse poole, on tegemist hädavajaliku protsessiga.
Eesmärgi vääriti mõistmine tekitab ilmselt vastumeelsust kõigis osapooltes. Olles edukas õpilane, võib jääda mõnetigi mõistmatuks arenguvestluse eesmärk ja põhjendus, miks peaksid seal juures vanemad viibima. Olles keskpärane õpilane, tekib hirm, et tegemist on järjekordse tribunaliga, kus mõistetakse kohust. Paljuski on selles süüdi arusaam, et vanemad kutsutakse kooli eeskätt siis, kui midagi on valesti ja selleks, et selle eest n-ö peapesu teha.
Kooli ja lapsevanema vaheline kontakt (ja tihti ka lapse ja lapsevanema vaheline kontak) on kesine. Arusaam, et arenguvestlus on õpilase tundma õppimine, tema valikute toetamine ja – miks mitte – ka kiitmine, on jäänud kuidagi tagaplaanile. Seega on ülimalt oluline, et positiivne või vähemasti neutraalne kontakt õpetaja ja lapsevanema vahel muutuks enam levinuks, tavapärasemaks, kaotades niimoodi ära hirmu, mille ees seisavad nii mõnedki õpilased ja lapsevanemad enne arenguvestlusi.
Peame tähelepanu juhtima, kui oluline on arenguvestluste läbiviimine põhikooli astme õpilaste edasiste valikute perspektiivis. Need peaks olema osa õpilaskeskemast haridusest, toetades noore õpilase kujunemist personaalselt. Samuti osa efektiivsest karjääriõppest, aidates õpilasel valida edasist õppeasutust (kutsekool või gümnaasium) ja lapsevanemal teda selles toetada.