Tegelikult on see täiesti võimalik, ja juba olemasolevate vahenditega. Veel enam: tunnist puudumine ei tähendaks aines mahajäämist. Õpetajate koormus väheneks, neil jääks rohkem aega aruteludeks ja konkreetsete õpilastega tegelemiseks. Tunnid poleks igavad, vaid avastusi täis, ning arvutimängud, Youtube ja rate.ee ei kisuks õpilasi haridusest eemale, vaid hoopis selle juurde.
Kujutame ette, et Eestis oleks kõigile tasuta kasutamiseks internetiportaal, mis sisaldab ühtses formaadis, kergesti leitavaid videoloenguid, mis katavad kogu kesk-, põhi- ja osalt algkooli õppekava. Videoloengud, mida peaksid Eesti parimad õpetajad, on jagatud parajateks 5–15 minuti pikkusteks ampsudeks ning pikitud teemakohaste küsimustega ja täiendatud harjutustega.
Õpetajad saavad sama keskkonda kasutada – nii selleks, et näidata olemasolevaid videoloenguid, kui selleks, et neid oma klassi tarbeks muuta. Õpetaja saaks määrata harjutused ja kasutades süsteemis olevaid standardseid tööriistu, lisada iseenda koostatud harjutusi, määrates neid konkreetsele õpilasele või gruppidele. Süsteemis oleks väga hea raporteerimismehhanism, mis annaks õpetajale ülevaate, kui kaugele iga konkreetne õpilane on jõudnud.
Mida selline süsteem meile annaks? Harimine käib hoolimata tehnoloogia arengust ja ühiskonna muutumisest suuresti samamoodi kui keskajal. Ikka veedavad õpilased koolis enamiku ajast tervele klassile suunatud selgitusi kuulates ja märkmeid tehes. Mõni haarab kõike lennult ja igavleb suure osa tundidest, teine suudab vaevu ree peal püsida. Õpetajal pole praeguste klassikomplektide ja ainekavade juures lihtsalt võimalik mahajääjaid aidata – õppekava tuleb läbida ettenähtud aja jooksul.