Tõsine takistus on seegi, et edumeelsete ettevõtjate, teadlaste, leiutajate uudsetest ideedest üksi ei piisa, kui puuduvad riigi hea tahe ja tootearendust toetavad ressursid innovatsiooni juurutamiseks, vajalike koostöö- ja tootmisvõrgustike ning inspireeriva tootmiskeskkonna loomiseks. Veel enam, kui ettevõtted lühinägelikult alustavad kokkuhoidu tootearendusüksuste töötajate ja rahvusvaheliselt silmapaistvate disainerite töökohtade likvideerimisega, on tegu omaenda tulevikuperspektiivide, Eesti majanduse rahvusvahelise konkurentsivõime vastutustundetu hävitamisega.
Eesti ettevõtjate hulgas on kahetsusväärselt levinud arvamus, et kunstnike ja disainerite ülesanne on nende toodang ilusaks muuta, tegeleda toodete vormi ja kasutusfunktsioonide probleemidega. Kuid selline vaatenurk on piiratud ja kahjulik, sest maailma disainipraktika ja loovatel erialadel antav kõrgharidus kinnitab, et tänapäeva disaini eesmärk on lahendada süvenevaid sotsiaalseid probleeme, lõpetada mõttetu ületootmine ja aidata leida uusi lahendusi, peatamaks loodusressursside ohjeldamatut raiskamist.
Miks on Soomes loodud Aalto Ülikool, mis innovatsiooniülikoolina ühendab kõrghariduse disaini, majanduse ja tehnikateaduste alal? Miks püüavad Soome ettevõtted meeleheitlikult ühendada oma tootearenduse ülikoolides tehtava uurimis- ja loometööga? Miks just majanduslanguse ajal suunatakse märkimisväärseid ressursse loovuse ja innovatsiooniga seotud kõrgharidusse ja arendustegevusse?
Seepärast, et ükski ettevõte ei suuda ilma kompetentse tootearendusvõrgustikuta luua jätkusuutlikke, kvaliteetseid ja konkurentsivõimelisi tooteid ekspordiks. Selleks tuleb uurida oma toodete sihtrühmade ootusi, vajadusi ning luua eelkõige tarbija emotsioone äratavaid ja rahuldavaid lahendusi.
Nüüdisaegse disaini eesmärk on lahendada heaoluühiskonna vananemisega seotud probleeme, lokaalseid ja globaalseid energiaprobleeme, logistika- ja transpordiprobleeme. Disaini abil otsitakse lahendusi vaesusega seotud probleemidele, luuakse uusi mobiilse eluviisi teenuseid, keskendudes jätkusuutlikele lahendustele, rõhutatakse kultuuripärandi ja identiteetiloova tootearenduse vajalikkust ning eetilisi ja humaanseid väärtusi.