Ma töötasin autobussikoondises 20 aastat tagasi, olin kommertsosakonna juhataja ja finantsdirektor üle 10 aasta, osalesin linna transpordi planeerimises. Ma pole näinud, et selle 20 aastaga oleks midagi Tallinna ühistranspordis muutunud. Pole üldse arvestatud sellega, mis on muutunud ehituses ega uute elamurajoonidega, sellega, kus inimesed paiknevad ja töötavad. Kui ma veel töötasin, siis ehitati Lasnamäed. Tollal planeeriti kõik Lasnamäed ülejäänud linnaga ühendavad bussiliinid ajutistena, kuna Lasnamäe teenindamiseks pidi põhitransport olema kiirtramm. Bussiliinid tehti seniks, kuni kiirtrammiliini tööle pannakse, aga seda ei hakatud kohe ehitama ja nii see jäi. Nüüd on siis 20 aastat mööda läinud ning Narva maantee on bussidest umbes, kiirtrammi pole.
Kiitramm pidi kesklinnast minema maa alla, et kesklinna liiklust hõlbustada. Tallinn on ju selline pikk ja veniv. Maa alla minev kiirtramm pidi selle sõlmkoha lahendama. Aga on keegi viimasel ajal sellest enam midagi kuulnud? Kujutame korraks ette, et kiirtammiliin oleks olemas, siis oleks Tallinna liiklus ju kohe palju normaalsem.
Kohe kui hakati tasuta ühistranspordist rääkima, mõtlesin, et mis on tasuta sõidust kasu, kui autojuhid ei istu bussidesse-trammidesse-trollidesse, kui nad ei saa mugavalt ja kiirelt kodust tööle sõita.
Ma pole ainus pensionär, kes autot ühistranspordile eelistab. Mitmed mu tuttavad sõidavad samuti autoga, sest ühistransport pole nende liikumismarsruutidel lihtsalt variant.
Kui ma transpordiosakonda helistasin, siis soovitati mul bussi nr 27 pealt Nõmmel bussi nr 36 peale ümber istuda. Mõlema intervallid on sellised nagu nad on ja kui tööinimene peab neid hommikuti niimoodi vahetama hakkama, siis ma ei kujuta ette ühtegi inimest, kes oleks nõus nii tööle sõitma.