Viidates Husserlile ütleb Carr, et humanitaaria ei tugine mitte «naturalistlikule», vaid «personalistlikule» hoiakule, mis toetub kultuurimaailmale, aga mitte «materiaalse looduse» maailmale.
Erinevalt loodusteadustest ammutavad kultuuriteadused nagu sotsioloogia, antropoloogia ja kirjandusteadus meie maailmast isegi palju vahetumalt. Nn loomulik hoiak ehk teaduse-eelne maailmakäsitlus on sotsiaalse läbikäimise ja kommunikatsioonihoiak ehk sotsiaalne inimlik maailm.
Kasutades Heideggeri kuulsat haamri näidet viitab Carr tõsiasjale, et sellise instrumendi nagu haamer tähendus on meil koheselt arusaadav, sest elame sotsiaalses maailmas, kus eksisteerivad tisleritöö ja ehitus.
Siit jõuame edasi ka ajalooteaduseni, mida liigitatakse nii sotsiaal- kui ka humanitaarteaduseks. Kui sotsioloogia, antropoloogia ja kirjandusteadus koondavad teoreetilisi eesmärke silmas pidades tähelepanu inimmaailma erinevatele aspektidele, siis sellise inimteaduse nagu ajalooteaduse tähelepanu koondub isikutele kui sotsiaalse maailma põhielementidele.
Ajalooteadus omab personalistlikku hoiakut. Tõstes isikud kõrgemale asjadest, ütleb Carr, et ajalooteaduses «isikud ei puutu omavahel kokku nagu asjad, mis avaldavad kausaalset vastasmõju, vaid kui kogemuse subjektid ja toimijad, kes on motiveeritud oma ümbrust kujundama ning oma kaaslaste huvides või nende vastu tegutsema».
Isikud ei ole mitte üksteisega kokkupuutuvad kehad, vaid nad loovad tajutava tähendusrikka keskkonna; isikud ei moodusta mitte lihtsalt kogumit, vaid rühmi ja kogukondi, mis põhinevad vastastikusel tunnustusel ja ühistel plaanidel ning tegevusel. Isikuga kohtumine tähendab «temas mehe või naise, sõbra või vaenlase, võõra või tuttava, alluva või ülema äratundmist. Just niisugused vahekorrad, mitte pelgalt põhjuslikud ja ruumilised suhted, on need, mis moodustavad inim-maailma».