Madis Filippov: et bussiradadest oleks kasu...

Madis Filippov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Madis Filippov
Madis Filippov Foto: Mihkel Maripuu

Viimased ümberkorraldused Tallinna liikluses on paljude autojuhtide harja punaseks ajanud, kuna ilma ette teatamata on tehtud olulisi muudatusi. Narva maanteele tekkis bussirada, Väike-Karja tänava blokeerisid betoonist tuvid, Kristiine keskuse ette tekkis samuti bussirada ning Viru keskuse poolt ei pääse enam kino juurde.


Tunnistan, et rikkusin viimast keelumärki ühel hõreda liiklusega õhtul ka ise, kuna see tuli üllatusena ning ma ei suutnud nii kiiresti välja mõelda, kuidas teist teed pidi Hobujaama tänavale pääseda, sest ma pole just sage kesklinnas sõitja. Linna kommunikatsioon oli nigel – oleks «telliskivist» enne teadnud, poleks ju seda teed valinudki.

Bussiradade idee anda ühistranspordile autode ees eelis on mõistlik, aga kui need rajad on enamiku ajast tühjad, siis neist liiklustiheduse reguleerimisel suurt kasu pole.

Ühistranspordiradu võiks lubada kasutada ka autodel, milles reisib kolm ja enam inimest. Need võiksid olla lubatud rajad jalgratturitele – see annaks leevendust rattateede puudumisele.

Võib vastu küsida, et kes jõuab neid autosid kontrollida, seal istujaid üle lugeda? Ega vist ei jõuagi, nagu ei jõua tegeleda kõigi kiiruseületajate, punase-kollase tule eirajate ja parkimishuligaanidega. Aga selline suhtumine nagu Väike-Karja tänaval, kus tänav suleti, sest valesti parkijatega ei saada hakkama, ei lahenda küll ühtegi probleemi, vaid tekitab neid juurde.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles