Seega taanduvad lapsed siseruumidesse, olles kas reguleeritud ja jälgitavas avakeskkonnas (koolieelsed lasteasutused, huvikoolide tegevuste eelsed ja järgsed ajad, sisemänguväljakud) või mängides enda kodus, sageli üksi ja omapäi. Üksiku lapse mängu on vähe uuritud, täiskasvanud keskenduvad lasterühmadele, kuivõrd sotsialiseerimisprotsessi on seal reaalsed ja nähtavad.
Tegelikult kipub lapse häda olema ka ajapuudus ja sellest johtuv vaba aja ülereguleeritus. Kõikjal kehtivad reeglid. Laps kui homo ludens ehk mängiv, rõõmus ja loov inimene taandub lapse kui homo sapiensi (targa inimese, kuivõrd enamik arvutimänge rõhuvad intellektile), aga tegelikult homo regulatise (soome poeedi Paavo Haaviko irooniline termin reeglitele pimesi alluva inimese kohta) ees. Suureks kasvanud, avastab laps ühiskondlikud mängud, mida konverentsil analüüsis Jüri Ginter (Eesti). Ülereguleeritud keskkonnas kasvanud mängijast saab suure tõenäosusega homo regulans ehk keskmine inimene, elu rentnik, kes on egotsentriline ja manipuleeritav, arg otsustama ja seeläbi ühiskondlikku vastutust eirav. Eraldi plokis arutatud mängu ja laste õiguste teema keskendus lapse õiguste konventsiooni artiklile 31, mis sätestab lapse õiguse mängida, kasutada vaba aega mitte ainult arenemiseks, vaid ka puhkuseks ja taastumiseks rasket intellektuaalset pingutust nõudvast reguleeritud päevakavast. Mäng on lapse loodud ja lapsel on õigus eale sobivalt mängida. Täiskasvanud peavad hoolitsema, et laste mängumaailm ei ulatuks väljapoole tema iga, et mängija poleks varatäiskasvanu, kes toob mängumaailma piinamise või seksi. Lapsel on ka õigus füüsilisele aktiivsusele. Samas peab rekreatsiooniaeg olema sisukas, tutvustama lapsele kõrgkultuuri ja vahendama arusaadaval moel selle saavutusi, mis loovad lapse kultuuriidentiteedi. (Eamonn Keenan, Suurbritannia, ja Jan Van Gils, Belgia).
Mis on kõigel sel pistmist jalgpalliga? Jalgpall on aus ja õilis mäng, mille edu määravad koostöö ja loovus. Iseseisvalt mõtleva inimese mäng, kus värav on väike ja keskmise, kartliku ning kogenematu mängija pall sinna ei jõua. Terviklik isiksus, hea ühiskondlik mängija kujuneb siis, kui reeglid lepitakse juba varakult kokku mängijate endi vahel, mitte ei alluta valmis mudelitele. Ühiskond vajab julgeid mängijaid, kes hindavad ausa mängu kultuuri. Neid huvitab võit, millest võidavad kõik. Need mängijad püüavad reaalses elus kaotada kaotaja mõistet. Meie, praegused vanemad, peame oma lastest head mängijad kasvatama. Muidu lõpeb järgmise põlvkonna mäng karistuslöökidega, mis võivad olla valusad.