Снимок иллюстративный

FOTO: SCANPIX

Postimehe arvamusportaali palvel Priit Pulleritsu eilset artiklit kommenteeriva Eesti Õpetajate Liidu esinaise Margit Timakovi hinnangul aitaks poiste ja tüdrukute õppetulemusi ühtlustada suurema hulga meesõpetajate kooli meelitamine, samuti praktilisem haridus ning poiste aitamine enda distsiplineerimisel.

Võime ju öelda, et tüdrukute edu saladus on see, et nad on püüdlikumad ning nende jaoks on hinded olulisemad, kuid kindlasti on teema palju sügavam.

Üheks probleemi põhjuseks on see, et meie koolides ei ole piisavalt meesõpetajaid, kes ühelt poolt suudaksid poisse paremini motiveerida, neile autoriteediks olla, ja teiselt poolt ohjes hoida.

Meie kool on hetkel üles ehitatud kohusetundliku õppija vastuste reprodutseerimisele, vähem analüüsile, arutlusele ja loovusele. Selline lähenemine haridusele sobib rohkem tüdrukutele, kes on oma loomu poolest just kohusetundlikumad ja korralikumad, samas kui poiste lähenemine õppimisele on veidi teine.

Poisid ootavad õppimisel kindlasti rohkem seoseid reaalse eluga, uusi põnevaid väljakutseid, lahendusi ja vahendeid, katseid ning ise toimetamist (mis ei tähenda kindlasti seda, et tüdrukud seda ei vaja).

Kõige kiiremini aitaks probleemi lahendada kasutatavate õpimeetodite värskendamine (muuhulgas ka täiendkoolituse ja esmakoolituse praktilisemaks ja koolilähedasemaks muutmine ning standardiseeritud testide surve vähenemine), pikemas plaanis kindlasti kooli kui hea töökoha atraktiivsemaks muutmine meestelegi (palgapoliitika, õpetaja kui professiooni maine tõusmine ühiskonnas).

Soorollidele tuleb tähelepanu pöörata ja neid ka koolis arvestada, kindlasti ühte teisest mitte üle tähtsustades.

Kõikides tegevustes on vaja tasakaalu. Saksa professori Klaus Hurrelmanni sõnul «vajavad tüdrukud toetust, et välja töötada strateegiaid, et parandada enesehinnangut, ning poisid vajavad tuge, et parandada enesedistsipliini ja -kontrolli».

Ajakirjanik Priit Pullerits küsib eilse Postimehe päevakommentaaris, kui kaua lastakse sellisel ebavõrdsel olukorral kesta, et kooli minnes on poisid ja tüdrukud suhteliselt võrdses seisus, kuid lõpetamise ajaks on viimased saavutanud - pealtnäha võrdsetes oludes - kolossaalse edumaa.