Veebipõhises rakenduses ei ole küll mugav kasutada kõiki tahvelarvuti loomupäraseid omadusi (GPS, gürosensor, GSM ja taustateenused), kuid see kõik ei ole koolitunnis oluline. Vaja on tagada kvaliteetse andmesideühenduse olemasolu ning loomulikult see, et Facebook, YouTube ja muud õppetööst kõrvalejuhtivad elemendid oleksid klassiruumis piiratud või keelatud.
Kas meil on piisavalt veebipõhist õpitarkvara? Õiget vastust on keeruline anda. Kui me võrdleme veebis kättesaadavaid õpematerjale tahvelarvutitele loodud õppematerjalidega, siis võime öelda, et veebis on aja jooksul kogunenud märgatavalt rohkem, kui tahvelarvutitele. Samas on reeglina tegemist üksikuid teemasid käsitlevate rakendustega, millest on keeruline kokku panna aastapikkust õppekava.
Seega oleme olukorras, kus sõltumata platvormist tuleb esmalt hakata Eestile sobivat õpitarkvara looma. Kas seda teha mõnele konkreetsele tahvelarvuti operatsioonsüsteemile või veebi, on vastus ilmselt etteaimatav.
Kuna õpitarkvara arendamine on väga pikk protsess, siis on oluline jagada see väiksemateks etappideks ja mitmete osaliste vahel.
Lähtudes Wikimedia mudelist võiks haridus- ja teadusministeerium koostada õpitarkvara arenduse põhiraamistiku, reeglid ja taristu, millele tuginedes saaksid firmad hakata etapiviisiliselt lahendusi looma.
Lahenduste all pean ma silmas nii teemasid õppeaastate kaupa, kui ka üksikteemasid (nt. «Matemaatika 2 klass», «Trigonomeetria», «Mendelejevi tabel», «Vana-Rooma ajalugu» jne). Sellise mudeli alusel saaksid kirjastused, koolid ja haridusteadlased koos tarkvaraettevõtetega luua ühtse standardi alusel toimivat õppematerjalide baasi, mida rahastab etapiviisiliselt kas riik või eraettevõtted ise.
Lähtuvalt finantseerijast oleks tarkvara kasutamine koolidele kas tasuta või litsentsi alusel. Kui kõik koolid võtavad kasutusele digitaalse õppe, siis võib suure mahu korral litsentsitasu õpitarkvara kasutamiseks kujuneda kooli jaoks marginaalseks.
Kogu projekti õnnestumiseks on aga vaja kiirelt saavutada kriitiline mass hõlpsalt lisatavat ja täiendatavat õppematerjali ja loomulikult julgeid pilootkoole, kes on valmis projektiga varases staadiumis liituma. Kas ei oleks õige aeg sellega juba algust teha?