Riigikohtu 8. mai otsusest sõltub, kas Eesti suudab kaitsta demokraatliku õigusriigi põhimõtteid ning teostada võimu oma rahaliste ressursside üle, või luuakse eeldused veel ühe olulise iseseisvuse sfääri ära andmiseks vaid paljaste lootuste eest. Kohtul on vaja julgust mitte ainult lõpetada õiguslik nihilism Eesti Põhiseaduse tõlgendamisel, vaid püüda suunata kogu Euroopa tähelepanu vajadusele saavutada suurem läbipaistvus ja kontrollitavus rahvusvaheliste finantsorganisatsioonide suhtes ning kaitsta Eesti maksumaksjaid ebaõigluse eest.
Oleme seisukohal, et Eesti sõltumatust ja iseseisvust piiravate lepingute sõlmimisele peaks eelnema põhiseaduse muutmine ja rahvahääletus. Põhiseaduse Assamblee ei kirjutanud omal ajal vastavat sätet otsesõnu põhiseadusse eraldi paragrahvina vaid põhjusel, et see oleks dubleerinud sisuliselt põhiseaduse § 1. Riigikogu liikmed võiksid küsimuse Eesti võimalikust liitumisest ESM-iga panna rahvahääletusele, sest ESM leping muudab olulisel määral Euroopa Liidu ja Eesti liitumislepingust tulenevaid õigusi ja kohustusi.
Ka Eestil on nüüd aeg hakata end Euroopa Liidu poliitikas kehtestama nii nagu seda teevad sakslased, inglased, iirlased, taanlased, rootslased, soomlased, tšehhid, slovakid ja teised rahvad kas referendumite, põhiseaduskohtute või tõhusa parlamentaarse järelevalve kaudu. Eesti ei peaks liituma ESMi ja EL finantsleppega, vähemalt mitte enne, kui seda on teinud kõik teised euroala riigid.
Maailma helgemad pead majandusteaduses (mitmed Nobeli preemia laureaadid) on jõudnud võrdlemisi üksmeelsele arusaamisele, et EL rahaliit pole optimaalne valuutapiirkond, mida saaks ühtse monetaarpoliitikaga juhtida. EL rahaliidu üks olulisemaid hädasid on selles, et ta pole saanud fiskaalliiduks - eelarved, maksud, pensionifondid jms on rahvusriikide halduses ning riikidevahelised finantssiirded on väga piiratud. EL ühine eelarve on suhteliselt väga väike (142 miljardit eurot) ning aastatel 2007-2013 on see isegi vähenenud varasemalt 1,23 %-lt 1,045 %-ni EL-i SKT-st. Lisaks on riigid erineva arengutaseme, majandustsükli ning finantsdistsipliini ga. EL rahaliidu nõudeid suudavad praegu ja lähitulevikus täita vaid paar kõrgeima AAA krediidireitinguga riiki.