Skip to footer
Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

DANE TALL Kui emadusest saab TikToki trend, hakkab ka Eesti iive kasvama (2)

Emaduse narratiiv tuleb ümber sõnastada.

Kui tahame, et emadus muutuks ühiskonnas taas väärtuseks, peab sellest saama trend, kirjutab Duo Media Networks OÜ turundusjuht Dane Tall.

Eesti seisab silmitsi süveneva demograafilise kriisiga. Rahvastiku kahanemine, mille tulemusel prognoositakse 2080. aastaks elanikkonna vähenemist 1,2 miljonini, ei ole pelgalt statistiline muutus. Tegemist on pikaajalise ja süsteemse ohuga, millel on ulatuslik mõju riigi majandusele, avalikule sektorile ja sotsiaalsele sidususele. Rahvastik vananeb, tööealine elanikkond väheneb ja kasvab ülalpeetavate hulk. Eesti pensionisüsteem ei suuda juba praegu tagada väärikat vananemist, seega on selge, et ilma strateegiliste muudatusteta seisame silmitsi äärmiselt tõsise ja kõiki puudutava probleemiga.

Kriisi juurpõhjus ei peitu ainult numbrites. Küsimus ei ole pelgalt sündimuses, vaid noorte naiste hoiakutes pereloomise ja emaduse kui elu loomuliku ja väärtusliku osa suhtes. Praegu puudub Eesti poliitikas terviklik strateegia, mis tegeleks sündimuse languse peatamise ja rahvastiku taastootmise tagamisega. Sündimus ei tõuse üksnes rahaliste toetustega – vaja on kultuurilist nihkumist. Nõnda kerkib küsimus: kuidas luua uut narratiivi, mis väärtustab pereloomet ja integreerib selle ühiskondlikku diskursusesse kui teadliku, inspireeriva ja normaliseeritud eluvaliku?

Kommentaarid (2)
Tagasi üles