Skip to footer
Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

KALEV KALLEMETS Miks me ei räägi sellest, kuidas Läti hädad Eesti ellu hiilivad?

Kalev Kallemets

Käisin kolmapäeval Lätis ning olen päris mures naaberriigi avaliku halduse pärast ning see mõjutab paraku nii Rail Balticu, Air Balticu ja riigikaitse teemal ka Eesti julgeolekut ja majandust. Võib-olla peaks ka riigikogus ja ühiskonnas Läti küsimuses pädevust arendama ja Lätiga rohkem koostööd tegema, sest olukord kogumis näib päris ... muret tekitav, kirjutab Kalev Kallemets, Fermi Energia juhatuse esimees.

Rail Balticu rahastamine Lätis aastateks 2025 ja 2026 on endiselt ebaselge. Puudu on kümned ja sajad miljonid eurod lähiaastail. Kindlalt ollakse trasside projekteerimises enam kui aasta või kaks Eestist maas. Avaldused raudtee kindlalt valmimisest 2030. aastaks näivad pinnapealsed ja konkreetsuseta. (LSM, 12.02.25) Transpordis on jätkuvalt eestlaste jaoks probleeme Via Baltica Salacgriva sillaga, kus kogunevad pikad ootejärjekorrad ühesuunalisel ajutisel sillal ja loodetavasti uus sild siiski sügiseks valmib.​

Air Balticu IPOd ei toimu 2025. aastal – kahjum 2024. aastal oli 118 miljonit eurot. Selle peale vallandati ettevõtte tegevjuht Martin Gauss, mis paneb küsimärgi alla Gaussi jaanuaris saavutatud kokkuleppe Lufthansaga omandada Air Balticus 10 protsenti osalus. Ent Läti rahandusministeeriumi rahandusosakonna juht Nils Sakss on öelnud: «Peame tegema kõik selleks, et kindlustada IPO lõpuleviimine. Kui seda ei juhtu, oleme tõsises hädas» (BNN, 09.04.25). Air Baltic teeb täna ju kolmandiku Tallinna lennujaama lende.​

Kommentaarid
Tagasi üles