Esimene samm selles suunas võiks olla tarbijakaebuste lahendamise protsessi kvaliteedi tõstmine. See nõuab omakorda, et ettevõte teeks endale selgeks tarbijaõiguste põhialused ja oma seadusest tulenevad kohustused. Samuti võiks läbi mõelda, kas saaks klientidele pakkuda midagi enamat, kui nõuavad õigusaktidega seatud normid. Selleks «enamaks» võiks olla näiteks süsteem, mis võimaldaks tarbijal ostu sooritamist ilma tšekita hõlpsasti tõendada. Praegu on kliendi kaebuse lahendamine olukorras, kus inimesel pole tšekki, paljude ettevõtete jaoks probleemne.
Antud temaatika juures tasuks meeles pidada sedagi, et elame maailmas, kus ettevõtlus ja tarbimine ületavad riigipiire ning tarbijatel on kohalikke kauplusi-teenindusasutusi lihtne piiri taga tegutsevate hiidudega võrrelda. Võtame näiteks rahvusvaheliselt tuntud veebikeskkonnad Amazon ja eBay, mis on muutunud populaarseks ka Eesti tarbijate seas. Nendes keskkondades on eduka tegutsemise võtmeks tarbijate antud hinded ja hinnangud tootele või müüjale. See tähendab, et ka Eesti tarbija ootused ettevõtja käitumisele kasvavad ja rahulolematuse korral antakse sellest teistele teada.
Üks klient räägib oma rahulolematusest kaheksale kuni kuueteistkümnele tuttavale. Kui aga arvestada, et enamikus Eesti kodudes on olemas internetiühendus, on tõenäoline, et oma pettumusest räägitakse ka seal ning siis levib info juba olulisemalt kiiremini ja laiemalt. Kokkuvõtteks võib tarbijail tekkida küsimus, miks peab üldse Eesti ettevõtjatega tegemist tegema, kui mujal on teenindus ja hinnadki paremad.
Nende võimalike arengute valguses tasub tõsiselt mõelda kohaliku tarbimiskeskkonna arengule ja arendamisele. On selge, et tänapäeva toodete/teenuste ülikiire arenguga ning tarbimiskäitumise muutustega ei suuda seadusandlus kaasas käia. Sellises olukorras aitab ettevõtjate ja tarbijate vahel tasakaalu saavutada turul põhinev tarbijakaitse. Turul põhineva tarbijakaitse toimimise eelduseks on tarbijate ning ettevõtjate küpsus, teadlikkus ja usaldus. See võib tunduda helesinise unistusena, kuid eelpool toodud näited e-kaubanduse vallast on märk, et selles suunas siiski liigutakse.
Tarbijakaebuste lahendamisest ja e-kaubandusest räägitakse ka tarbijakaitseameti ja Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ettevõtjatele suunatud koolituspäevadel «Suunanäitaja», mis toimuvad 26. märtsil ja 3. mail Tallinnas kaubandus-tööstuskoja ruumides.