Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

JAANUS SEPPA Ära unusta riigile katkise auto eest arvet saata! (18)

Teehoolduse raha vähendamine tähendab ka seda, et peale aukude lappimata jätmise võib ka korraline hooldus venima hakata.
Teehoolduse raha vähendamine tähendab ka seda, et peale aukude lappimata jätmise võib ka korraline hooldus venima hakata. Foto: Elmo Riig

Sõidukijuhid on täiendava surve all, sest vähenevad teede korrashoiule kulutatavad summad. Selline tegevus saab autoomanikele ja ühiskonnale järgmistel aastatel järjest kulukamaks. Kuna riik ja omavalitsused on teinud sellise teadliku valiku ja võtnud riski, siis tuleks neile ka hooldamata teedest tulenevate kahjude remondiarved teele panna, kirjutab Elama Kindlustuse juhatuse esimees Jaanus Seppa.

Riik on teede korrashoiu eelarvet mitu aastat kärpinud ning järgmised kolm-neli hooaega ei paista seis paremaks minevat. Ekspertide hinnangul jääb rohkem kui pool igal aastal taristule hädavajalikust rahast puudu. Ja see vahe kasvab, sest kui tänavu on eelarves hoolduseks sama palju vahendeid kui kolm aastat tagasi, siis vahepeal krõbistas inflatsioon suure osa raha reaalväärtusest ära. Karm reaalsus on see, et meie teede seisukord läheb paratamatult halvemaks. Ka kavandatav mootorsõidukimaks ei paista olukorda parendavat, sest sellest laekuva raha ja teeremondi eelarve vahel pole seost.

See, mis teedega toimub, avaldab otsest mõju – kevadel tulevad uued löökaugud välja ja inimesed on kahjudega juba kindlustuste ukse taga. Kindlustuse abil saab osa kahjusid kaetud, kuid omavastutuse osa jääb siiski inimesele endale.

Kommentaarid (18)
Tagasi üles