Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

MARGUS PEDASTE Tehisaru kui tuumapomm. 5 sammu, kuidas TI-hüpet teha (1)

Margus Pedaste
Margus Pedaste Foto: Raili Adoson

TI-hüpe on väga hea algatus, aga me peame kõik koos läbi mõtlema, kuidas sellega edasi minna, kirjutab Margus Pedaste, Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi juhataja ja haridusinnovatsiooni professor, UNESCO tehisaru hariduses kasutamise nõunik ning Eesti Teaduste Akadeemia hariduskomisjoni aseesimees.

Eelmisel nädalal tuli president Alar Karis välja uue programmi ideega – TI-hüpe ehk tehisintellekti hüpe. See peaks äratama ellu magama jäänud tehnoloogiatiigri, mis lõi 20–30 aastat tagasi Eestile teiste riikidega võrreldes tugeva positsiooni. Nagu tiigrihüppe üks algatajatest, president Toomas Hendrik Ilves on öelnud, sai loodud struktuur võrguühenduste, arvutite ja reeglitega, et inimestel oleks vabadus selle raames toimetada.

20 aasta eest tegime Tartu Ülikooli kolleegidega uuringu, mis näitas, et muutus hariduspraktikas toimus aga just siis, kui tehnoloogia ja digisisu kõrval said hoogu õpetajate koolitused, mis aitasid mõista, mida, kuidas ja mis eesmärgil kasutada.

Tagasi üles