Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

ENN KERNER Hale õigustus säästlikkusest – automaks eirab täielikult ühte kütuseliiki (7)

1. jaanuaril jõustunud mootorsõidukimaksu seadus eirab täielikult ühte kütuseliiki ja täidab seetõttu vaid näiliselt keskkonna säästmise eesmärki.
1. jaanuaril jõustunud mootorsõidukimaksu seadus eirab täielikult ühte kütuseliiki ja täidab seetõttu vaid näiliselt keskkonna säästmise eesmärki. Foto: Liis Treimann

Kuna taastuva elektrienergia osakaal transpordis moodustab koguenergia tarbimisest vähem kui kaks protsenti, siis on kiirem ja mõistlikum kestlikkuse eesmärk edendada mootorsõidukimaksu kaudu sünteetiliste kütuste (HVO) kasutuselevõttu ning tõsta keskkonnateadlikkust ühiskonnas. Praegusest seadusest on see kütuseliik aga täiesti välja jäänud, kirjutab Enn Kerner, Eesti Inseneride Liidu juhatuse liige.

Hiljemalt 21. maiks 2025 tuleb Eestis rakendada muudetud Eurodirektiivi (EL) 2018/2001 sätestatud «Fit-for-55 paketi RED III» nõuded (Renewable Energy Directive (2018/2001/EU). Nende nõuete eesmärk on käsitleda laiemalt kütuste CO2 heitkoguste vähendamist ning rakendada vastavaid meetmeid transpordis.

Eesti seadusandja on aga kiirustades kehtestanud «mootorsõidukimaksu», mis hakkas kehtima alates 1. jaanuarist 2025. Kehtestatud maksukoormus on täielikus vastuolus eesmärgiga vähendada transpordisektoris fossiilkütuste tekitatud kasvuhoonegaase (KHG) ning motiveerida Eesti kodanikke ja ettevõtjaid kasutama transpordis mittefossiilseid sünteetilisi kütuseid. Kuigi valitsus esitleb end keskkonnaeesmärkide eest seisjana, on tegelikud otsused ja rakendatud meetmed hoopis vastupidise mõjuga.

Tagasi üles