:format(webp)/nginx/o/2024/10/31/16456763t1hb1be.jpg)
Kuna taastuva elektrienergia osakaal transpordis moodustab koguenergia tarbimisest vähem kui kaks protsenti, siis on kiirem ja mõistlikum kestlikkuse eesmärk edendada mootorsõidukimaksu kaudu sünteetiliste kütuste (HVO) kasutuselevõttu ning tõsta keskkonnateadlikkust ühiskonnas. Praegusest seadusest on see kütuseliik aga täiesti välja jäänud, kirjutab Enn Kerner, Eesti Inseneride Liidu juhatuse liige.
Hiljemalt 21. maiks 2025 tuleb Eestis rakendada muudetud Eurodirektiivi (EL) 2018/2001 sätestatud «Fit-for-55 paketi RED III» nõuded (Renewable Energy Directive (2018/2001/EU). Nende nõuete eesmärk on käsitleda laiemalt kütuste CO2 heitkoguste vähendamist ning rakendada vastavaid meetmeid transpordis.