Suurteks börsifirmadeks peetakse üle 250 töötajaga ettevõtteid, kelle aastakäive on üle 50 miljoni euro või kelle aastabilansi kogumaht ületab 43 miljonit eurot: Eestis on selliseid ettevõtteid kaksteist.
Uuenduse mõte on olnud selle toetajate sõnul tuua naisi rohkem pildile ning teha nii, et me harjuks neid juhtivatel kohtadel sagedamini nägema, lisaks soovitakse kompenseerida sotsiaalseid barjääre.
Tegelikult ei ole see muudatus hea, sest naised peaksid jõudma tippjuhtide sekka eeskätt pädevuse poolest, mitte seetõttu, et nad on naised. Kas Eestis on põhjust eeldada, et naised ei jõua meie ühiskonnas juhtivatele kohtadele põhjusel, et nad on naised? Väheusutav: meil on olnud naispresident, naispeaminister, meie õiguskantsler on naine ning praegugi on valitsuses mitmeid naisministreid. Meil on ka mitmeid naistippjuhte ettevõtluses, Eesti Maaülikooli ja Eesti Kunstiakadeemia rektoriteks on samuti naised.
Meenutame, et kui riigikogu Euroopa Liidu asjade komisjon selle direktiivi eelnõu 2013. aasta alguses arutas, siis ta otsustas eelnõus sisalduvat sookvootide põhimõtet mitte toetada. «Sookvoodid mõjuks naistele alandavalt ja võivad kaasa tuua soovimatu sildistamise. Samuti piiraksid need oluliselt ettevõtlusvabadust ja riivaksid omandiõigust. Kaubandus-Tööstuskoda on seda nimetanud ka selgeks ülereguleerimiseks,» ütles toonane ELi asjade komisjoni esimees Arto Aas.
Eestil ei õnnestunud toona oma seisukohta Euroopa tasemel kaitsta ning nüüd on kvoot igatahes kohal. Selle järgi peavad vähemalt 40 protsenti nõukogu liikmetest või vähemalt 33 protsenti juhatuse ja nõukogu liikmetest kuuluma vähem esindatud soo hulka, kelleks on hetkel statistika põhjal naised.