Aga mitte ainult – tulumaksutagastust kasutati ka kodu renoveerimiseks, kodumasinate soetamiseks, küttepuude varumiseks, vanemate hambaravi eest tasumiseks, aastase kodukindlustuse võimaldamiseks või säästmiseks, et katta vajadusel pere erakorralisi kulusid. Küsitlusest ilmnes, et kuivõrd lõviosa sissetulekutest jääb peredel toidupoodi, siis ca neljandikul vastanutest ei ole enam mitte mingisugust võimalust säästupuhvrit koguda, mis teeb nad ootamatute väljaminekute ees eriti haavatavaks.
Võitluse linnade õhusaaste ja autostumise vastu maksavad kinni maal elavad perekonnad
Eriti tugevat vastukaja sai küsitluses automaks, mille suhtes väljendati, et «see on justkui eraldi maks suurperedele, millega karistatakse meid selle eest, et meil on lapsed». 94% küsitlusele vastanud peresid ütlevad, et auto on nende peres hädavajalik, lausa ainuvõimalik, sest ilma selleta ei saaks pere lasteaeda, kooli ega tööle. Kui lasteta leibkondades ja linnas on ühistranspordi kasutamine teostatav ja eeldatav, siis lastega peredes sõltub kõigi pereliikmete õigeks ajaks erinevatesse kohtadesse jõudmine suuresti isiklikust sõiduvahendist.
Eriti teravalt maapiirkondades, aga ka linnade lähistel, kus ilma autota liikuda poleks mõeldavgi, rääkimata pärastlõunastest laste sõidutamistest erinevate huviringide või erialaspetsialistide vahet. Paradoksaalsel kombel saavad aga need sõidud edaspidi ilmselt olema langustrendis, sest paljudel peredel ei jätku niikuinii enam raha laste huviringide jaoks. Viimane kõlab tõtt-öelda pigem kui lõik Rohke Debelaki libauudistest, aga mitte Eesti perede reaalsest argipäevast.
Uurisime ka seda, kui suur on lastega peredele langev automaks kokku, et mõista, kui suurt mõju see peredele avaldab. 67% vastanutest peavad automaksu tõttu oma pere rahakotti kergendama kuni 500 euro võrra, 17,9% peredest 500-1000 eurot ning 2,6% üle 1000 euro. 9,2% avaldas, et maks jäi alla 100 euro ning vaid 3,2%, et linnas elamise tõttu nad autot ei oma.