Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

ANATOLI ALOP Suurim seadusauk käseb meil merel hävitamist pealt vaadata (5)

Hiina puistlastilaev (bulk carrier) Yi Peng 3, mis lõhkus 17.-18. novembril 2024 Soome-Saksamaa ja Leedu-Rootsi veealused sidekaablid.
Hiina puistlastilaev (bulk carrier) Yi Peng 3, mis lõhkus 17.-18. novembril 2024 Soome-Saksamaa ja Leedu-Rootsi veealused sidekaablid. Foto: Mikkel Berg Pedersen / Ritzau Scanpix / AFP/Scanpix

Kas Eesti peaks täiustama oma merendusalast avalik-õiguslikku regulatsiooni? Kui vastata lühidalt, siis jah. Alljärgnevalt püüan seletada, miks ma nii arvan, mida silmas pean ja miks see ettevõtmine on muutunud eriti aktuaalseks viimastel kuudel ja isegi nädalatel, kirjutab meremees ja Eesti Mereakadeemia õppejõud Anatoli Alop.

Tänapäeval pole vist vaja kellelegi tõestada, et paralleelselt täiemahulise sõjaga Ukrainas käib ja kogub tuure nn hübriidsõda Euroopas. Selle selgeteks ilminguteks on muuhulgas aastatel 2023 ja 2024 Läänemeres aset leidnud veealuste torustike ja kaablite lõhkumine ning rikkumine kaubalaevade abil. Juhtumeid, kus seda võib nimetada «õnnestunuks», leiame vähemalt kolm.

Esimene on 3. oktoobril 2023 Soome majandusvööndis Hongkongi lipu all sõitva konteinerilaeva Newnew Polar Bear ankruga Balticconnectori gaasitoru lõhkumine. Tõenäoliselt kahjustas merepõhjas lohistatav Newnew Polar Bear ankur või ankrukett ka Eesti-Soome ja Eesti-Rootsi sidekaableid.

Tagasi üles