Riigikaitsesse panustamine on muidugi väga patriootlik tegevus, kuid oleks hea, kui sellega seoses oleksid kõik üksikasjad selged. Praegu see veel nii ei ole ning tundub, et ettevõtete jaoks hakkab palju sõltuma maksuametnike suvast. Maksu- ja tolliamet ei ole tahtnud maksu üksikasju kommenteerida, viidates üksnes, et kasumi maksustamiseni on veel aega ning et praegu tegeleb amet pakilisemate tegevustega.
Ettevõtete jaoks ei ole küsimus aga abstraktne, vaid seotud konkreetsete rahasummadega, millega käesoleval aastal tuleks eelarveliselt arvestada. Praeguseks juba teame, et uus maks toob kaasa kaks olulist uuendust. Esiteks lõppeb põhimõte, et riigile tuleb maksta kasumimaksu vaid raha firmast välja viies. Nüüd tuleb maksu maksta ka siis, kui mistahes kasum enne maksustamist üleüldse tekib.
Postimehele tundub, et julgeolekumaksu näol on loodud keeruliselt hallatav süsteem, mille ülevalpidamiskulud on märkimisväärsed ning mis külvab maksustatavate seas lähenemisviisiga asjatut pahameelt.
See võib olla päris suur probleem, sest kui ettevõtte X maa või kinnisvara peaks hindamise tulemusel kallinema, suureneb ettevõtte varade maht, mida peetakse juba kasumiks – ehkki midagi pole müüdud ja käivet pole tehtud. Kuid raha maksu maksmiseks tuleb leida.
Teiseks, julgeolekumaks on esimene ettevõtete riigile makstav avansiline maks. Niisiis, maksu nõutakse varasema tegevuse põhjal, teadmata, kas uuel aastal üldse maksustatavat kasumit tekib. Ning maksuamet ei pea midagi tõestama, mistõttu ka kõige ebaõiglasematel juhtudel on ilmselt ettevõtjatel mõistlik maks kohe ära maksta ja alles seejärel seda (kohtulikult) tagasi nõuda, vastasel korral lisandub tasumata maksult intress. See on aga üsna kopsakas: 0,06 protsenti päevas ehk 21,9 protsenti aastas. See intress sarnaneb kallimat sorti tarbimislaenu intressiga.