Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

ENE KALLAS Eesti keeles ei teenindata! (43)

Copy
Kas see ei peaks olema teenindaja ülesanne – valida vastavalt sellele, mis keeles klient räägib, juhul kui tal on vaja erikohtlemist? Erikohtlemist on tal aga vaja siis, kui ta riigikeeles ei räägi.
Kas see ei peaks olema teenindaja ülesanne – valida vastavalt sellele, mis keeles klient räägib, juhul kui tal on vaja erikohtlemist? Erikohtlemist on tal aga vaja siis, kui ta riigikeeles ei räägi. Foto: Liis Treimann

Mistahes suurematesse asutustesse (Eestis resideerivatesse) helistamisel algab kõne reeglina keelevalikuga. Valige 1, kui eesti keel; valige 2, kui vene keel. Hiljuti taipasin küsida, miks ma pean valima eesti keele, kui eesti keel on riigikeel ja see ei tohiks olla valiku küsimus, kirjutab päevakommentaaris toimetaja Ene Kallas.

On vaid üks ja ainus keel, milles Eesti riigis suhelda. Vastuseks minu küsimusele teatati, et nemad ei ole riigiasutus ja pool Eesti elanikkonnast on venelased. Nojah. Kus on keeleinspektsiooni silmad, tahaks ma selle peale küsida.

Miks ma pean üldse helistades mõtlema, mis keelt valida, kui helistan Eesti teenindusasutusse? Kas see ei peaks olema teenindaja ülesanne – valida vastavalt sellele, mis keeles klient räägib, juhul kui tal on vaja erikohtlemist? Erikohtlemist on tal aga vaja siis, kui ta riigikeeles ei räägi.

Tagasi üles