Pole küll tõenäoline, et Cooki saared (kus on umbes 15 000 elanikku) tulevad hüvitama meile kaabliparanduskulusid või meie kõrget elektrihinda ja tõenäoliselt pole ka Eagle S turuväärtus laevana kuigi kõrge, kuid küsimus on põhimõttes. Me ei saa leppida olukorraga, kus kaablid muudkui katkevad ja me ei võta ette mitte midagi.
Kuid veelgi parem oleks täiendav idee, et NATO riigid võiksid keelata varilaevastiku Venemaa naftaveo Läänemerel, kasvõi vastumeetmena Venemaa sabotaažitegevusele Euroopas. Nii ühtlasi tagame, et Venemaal on vähem võimalusi sanktsioonidest kõrvalehiilimiseks. Postimees soovib, et meie valitsus astuks selleks liitlaste suunal kiiresti samme.
Lisaks tasub kahtlaseid laevu jälgida juba eos. Nimekiri on meile teada: Vene Föderatsioon, Hiina Rahvavabariik, Venemaa naftat vedavad mugavuslipu all sõitvad laevad. Muide, viimased on ka märkimisväärne keskkonnaoht, sest neil puudub piisav tehniline järelevalve. Meenutame, et detsembri keskel uppusid Mustas meres tormiga kaks Venemaa tankerit, Volgoneft-212 ja Volgoneft-239, millest üks murdus lihtsalt pooleks.
Kindlasti peame rääkima ühtlasi Eesti elektri varustuskindlusest, sest võib ennustada inimtekkelisi kaablirikkeid tulevikuski. Kuid see on juba omaette teema.