Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

LAURI KÕRGVEE Kui nii jätkame, ei tohi ükski Tartu kiirabiauto detsembrist väljakutsele sõita (4)

Terviseameti sõnul ähvardab detsembri alguses puuduva kindlustusega tervishoiuteenuse osutajaid tegevusloa peatamine. Teisisõnu ei tohiks alates 1. detsembrist 2024 ükski Tartu kiirabi brigaad väljakutsele sõita.
Terviseameti sõnul ähvardab detsembri alguses puuduva kindlustusega tervishoiuteenuse osutajaid tegevusloa peatamine. Teisisõnu ei tohiks alates 1. detsembrist 2024 ükski Tartu kiirabi brigaad väljakutsele sõita. Foto: Svetlana Aleksejeva

Patsiendikindlustus on oluline samm Eesti meditsiinisüsteemis. Põhjamaades toimib kohustuslik vastutuskindlustus nii Soomes, Rootsis, Taanis kui Norras. Ka Eesti Riigikogu võttis 2022. aastal vastu tervishoiuteenuse kohustusliku vastutuskindlustuse seaduse. Paraku on olnud ettevalmistustöö seaduse rakendamiseks katastroof, kirjutab SA Tartu Kiirabi juht ja Eesti Kiirabi Liidu juhatuse liige dr Lauri Kõrgvee.

Juba seaduse vastuvõtmisel juhtis Eesti Patsientide Liit tähelepanu olulistele puudustele. Arvamuseks jäetud 2021. aasta jõuluaja jooksul ei jõutud anda kommentaare sedavõrd olulisele eelnõule. Eelnõu kandis kiirustamise märke. Näiteks olid seal kirjas valuraha määrad tervisekahjude korral, kuid polnud välja toodud, kuidas tervisekahjusid liigitatakse.

Erinevalt liikluskahjust, kus raske tagajärje korral võib kindlustussumma küündida 5,6 miljoni euroni, oli tervishoiueelnõus maksimumhüvitis 300 000 eurot. Patsientide ettepanek arutada 2,5 aastat hiljem käivituvat süsteemi mõistlikus tempos läks kurtidele kõrvadele.

Tagasi üles