Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

LAURI LAATS Kahju oleks kui maksame kiirrongi eest Varssavisse, kuid saaksime sellega vaid Pärnusse (2)

Copy
Rail Balticu Ülemiste terminal loodeti ehitada 180 miljoniga, esimene hange ebaõnnestus. Nüüd on hanked kavandatud etappide kaupa.
Rail Balticu Ülemiste terminal loodeti ehitada 180 miljoniga, esimene hange ebaõnnestus. Nüüd on hanked kavandatud etappide kaupa. Foto: Rail Baltic

Esmaspäeval hääletas Riigikogu Keskerakonna fraktsiooni ettepanekut uurimiskomisjoni loomiseks Rail Balticu projektiga seonduvate asjaolude uurimiseks, kirjutab riigikogu liige Lauri Laats (Keskerakond). 

Kuna koalitsioonierakonnad seisid plaanile vastu, jääb komisjon moodustamata ning avalikkus peab jätkuvalt leppima piiratud ligipääsuga hiigelprojektiga seonduvale informatsioonile. Kuivõrd Rail Balticu ehitus on läinud pehmelt öeldes üle kivide ja kändude, näitab valitsuskoalitsioon otsusega hoolimatut suhtumist riigi raha kasutamisse.

Seda, et Rail Balticu ümber on rohkem segadust kui selgust, tunnistas ka taristuminister Vladimir Svet pühapäeval ERR-i portaalis avaldatud loos, kus ta nentis, et riigil puudub teadmine, millal võiksid rongid päriselt sõitma hakata. Eestis kulgev raudteelõik läheb maksma mitu miljardit eurot maksumaksja raha, kuid tänasel valitsusel pole aimu, kunas projekt käivitub. Tasuvusest pole säärase tohuvapohu valguses üldse mõtet rääkidagi.

Tagasi üles