Hiljuti Tallinnas kehtima hakanud bussiliinide muudatuste tuules võiks ehk arutleda ühistranspordi korraldamisest ka natuke üldisemalt. Seda enam, et 22. oktoobril jõudis Tallinna kodulehele uudis, et linnavalitsus on sõlminud linnatranspordi aktsiaseltsiga 10-aastase lepingu, milles on püstitatud eesmärk suurendada sõitjate arvu Tallinna linnaliinidel peaaegu poole võrra, kirjutab ühistranspordi kasutaja Holger Kaints.
HOLGER KAINTS ⟩ Nuhtlus, mis jälitab meie ühistransporti (2)
Olen kogu oma eluaja olnud pidev ühistranspordi kasutaja, seetõttu võiksid ehk mõned mu vaatepunktid huvi pakkuda. Vahel kipub tunduma, et need, kelle igapäevatöö on ühistranspordiga tegeleda, vaatavad igapäevaelus ühistransporti tihtipeale ainult kabinetiaknast või autorooli tagant ning püüavad pelgalt statistiliste andmete abil ette kujutada, mida bussi- või trammisõitjatel vaja on.
Näiteks on mulle kõrvu puutunud, et viimasel ajal kõneldakse palju «mugavatest ümberistumistest», nagu see oleks mingi imevahend, mis ühistransporti rohkem sõitjaid toob või vähemalt ei kisu neid jätkuvalt sealt eemale. On täiesti selge, et ümberistumistest pole pääsu, need jäävad alati. Küsimus on selles, kas neid kunstlikult juurde tekitada ja mis mõju on sel ühistranspordi populaarsusele.