N, 9.02.2023
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Argo Ideon: Wikileaks Kremli propagandakanali süleluses

Argo Ideon
, poliitika- ja majandusanalüütik
Argo Ideon: Wikileaks Kremli propagandakanali süleluses
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Argo Ideon
Argo Ideon Foto: Toomas Huik

Vast oleks saate pealkirjaks sobinud paremini «Strange Bedfellows», sest raske on esmapilgul ette kujutada, mida ühist võiks olla austraallasest infovabadusaktivistil, Putini Venemaa ingliskeelsel propagandatelevisioonil ja vastuolulise Liibanoni šiiitide rühmituse juhil, kelle organisatsiooni mitu lääneriiki eesotsas USAga peab otsesõnu terroristlikuks. Ometi selline kooslus eile maailma avalikkuse ette ilmus, ning osalised näisid sellega üsna rahule jäävat.



Saade oli avalöök Wikileaksi juhi Julian Assange’i teleprojektile, milles ta kavatseb usutleda eelinfo järgi vähem ja rohkem kõmulisi tegelasi maailmapoliitika areenilt. Assange ise istub seejuures Inglismaal koduarestis, mis on kestnud juba ligi 500 päeva, ja ootab kohtu lõplikku otsust, kas anda ta välja Rootsile, kus teda tahetakse üle kuulata süüdistatuna seksikuriteos.

Assange’i tegelik vastuseis väljaandmisele võib aga peituda oletuses, et Rootsi annaks ta välja hoopis USA-le, mille justiitssüsteem võiks Assange’i ette võtta Pentagoni diplomaatiliste raportite andmebaasi avalikustamise asjus. Nii on Assange’i tuleviku kohal hulk küsimärke ja tänu oma usutlusteprojektile saab ta ilmselt maailma tähelepanu ka sellega seoses.

Hezbollah’ liidri Hassan Nasrallah’ intervjueerimine üle satelliidilingi on selles mõttes sündmus, et see mees pole just sageli mikrofoni ette astunud. Lähis-Ida huvilised said teada, et Hezbollah on olnud ühenduses Süüria mässulistega ja pakkunud neile sealse repressiivse võimuga leppimist, mis tagasi lükati. Üldiselt oli tegemist pehme jutuajamisega, kus vahetati naeratusi ja noogutati mõistvalt – ei midagi väga ründavat.

Ilmselgelt ajab Assange teleprojektiga eelkõige omaenda asja ja Russia Today sai tema vahendajaks kui sobivalt meelestatud kanal. Tegemist on Venemaa võimude loodud ja finantseeritud ingliskeelse rahvusvahelise telekanaliga, kus vastukaaluks nn peavoolumeediale pääsevad pidevalt esiplaanile kõikvõimalikud lääne vandenõuteoreetikud, 9/11 ametliku versiooni kriitikud jne, ei puudutata aga Venemaa sügavamaid probleeme.

Nüüd on siis Assange nende vandenõuteoreetikute rivis. Russia Today peatoimetaja Margarita Simonjan on igatahes oma saavutuse üle tuua Assange’i show oma kanalisse äärmiselt uhke.

Julian Assange’i intervjuu­saade «The World Tomorrow»
Russia Today, 17.04

Märksõnad
Tagasi üles