Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Kats Kivistik Õpetajatööd kergendab sotsiaal-emotsionaalne pädevus (1)

Copy
Koolis on õpetajal lihtsam hakkama saada, kui tal on sotsiaal-emotsionaalne pädevus.
Koolis on õpetajal lihtsam hakkama saada, kui tal on sotsiaal-emotsionaalne pädevus. Foto: Arvo Meeks

Õpetaja saab oma tööga paremini hakkama, kui tal on enam sotsiaal-emotsionaalseid oskusi, kirjutab vastava uuringu juht Kats Kivistik Balti Uuringute Instituudist.

Väikese palga ja ülekoormuse tõttu on ligi 60 protsenti Eesti õpetajatest kaalunud töölt äraminekut ning lausa 92 protsenti kogenud läbipõlemist, nagu näitas Eesti Haridustöötajate Liidu 2022. aasta uuring. Riigikontrolli 2023. aasta raporti järgi lahkub kolmandik alustavatest õpetajatest koolist esimese kolme aasta jooksul ja seda järjest enam õpilaste ja lapsevanematega halbade suhete ning kolleegide ja juhi vähese toe tõttu.

Otseselt või kaudselt aitab seda kõike vähendada ja vältida koolipersonali sotsiaal-emotsionaalne pädevus, mis hõlmab oskusi, nagu eneseteadlikkus, enesejuhtimine ja suhtlusoskus. Kuigi õpetaja sotsiaal-emotsionaalne pädevus tema palka otseselt ei mõjuta (kaudselt muidugi võib), siis tööstressi ja läbipõlemist vähendab ta küll ning headele suhetele õpilaste ja teiste inimestega aitab ka kaasa.

Tagasi üles