Kui siseminister Ken-Marti Vaher käis üleeile riigikogus välja, et politsei hakkab kasutama elektriautosid, tekitas see elektriautode kesisele suutlikkusele mõeldes skepsist. Uudise kommentaare lugedes selgus, et ma pole kaugeltki ainus.
Madis Filippov: elektriauto sobib ka politseile
Siiski leian järele mõeldes, et elektriautode jagamine riigiasutustele on väga hea idee, arvestades seda, et need on juba olemas. Nimelt pidi algselt sotsiaaltöötajatele minema 507 elektriautot, tahtjaid oli vaid 432-le. Niisiis on 75 autot, millest politsei saab 19, lihtsalt üle ja riigiasutustele tasuta käes.
Pole mõtet ilkuda selle kallal, et elektriauto sõiduulatus on väike ning auto politseitööks täiesti kõlbmatu, kuna see jääb pättide tagaajamisel jänni jne. Keegi ju ei mõtlegi, et neid masinaid hakatakse kasutama operatiivsõitudeks. Sama hästi võiks naerda selle üle, et politsei kasutab suvel jalgrattaid ja rollereid – nendega ei püüa kah ühegi päti autot kinni.
Mitmed eksperdid on välja käinud, et liikluse rahustamiseks peaks politsei olema nähtav – see on üks hea võimalus. Selliseks tööks piisab elektriauto sõiduulatusest täiesti. Kui ei usu, siis meenutan hiljutist uudist politsei kütuselimiitidest, kus politsei kinnitas, et kütuse tõusva hinna tõttu on Lääne prefektuuri konstaablite kasutuses oleval autol kuu 20 tööpäeva kohta igas tööpäevas võimalik arvestuslikult läbida 50 km.
Elektriauto läbib sellise vahemaa ka külmal talvel ja palju odavamalt. Tavaoludes võimaldaks soodne kütusekulu aga sõita ka sinna, kuhu praeguste piirangute järgi võimalik minna ei ole.