Peterkop loetleb oma kirjas Alendrile üksikasjalikult, mis kliimakindla majanduse seaduse eelnõus (edaspidi kliimaseaduse eelnõu) valesti on. Näiteks heidab riigisekretär ette, et kliimaseaduse eelnõu keskendub liigselt tulevikutehnoloogiale, jättes kõrvale olemasoleva tehnoloogia. Sest tulevik on ennustamatu ja juba talupojatarkus ütleb, et ära visata ei maksa seda, mis juba olemas, ilma et midagi asemele tuleks.
Peterkopi järgi ei astu Eesti kliimaseaduse eelnõuga ühte jalga ka Euroopa Liiduga – meie tempo kliimaeesmärkide saavutamisel olevat Euroopa Liidu omast aeglasem. Meenutagem seda, et Euroopa Liit ise on samuti rohepöörde teostamisel tempot maha võtnud.
Märkimisväärne on seegi, et kliimaseaduse eelnõu tekitavat suurema halduskoorma, mis iseenesest läheb vastuollu praeguse vajadusega kärpida riigieelarvet.
Muidugi võib Peterkopi kriitikas näha ka poliitikat. On ju praegune kliimaministeeriumi kantsler Keit Kasemets tugev kandidaat Peterkopi praeguse positsiooni, riigisekretäri ametikoha peale. Seega ei saa välistada ka Peterkopi isiklikke motiive kriitikas kliimaseaduse eelnõu kohta.
Majandust kliimakindlaks muutes peaksime hoolega läbi mõtlema, kuskohast algavad teaduslikud faktid ja kuskohast usk, et suudame seaduse abil tagasi liikuda töösturevolutsiooni eelse kliima juurde.
Lisaks tulevad juurde bürokraatlikud mängud – Peterkop kritiseerib sedagi, et kliimaseaduse eelnõuga läheks kliimanõukogu kliimaministeeriumi alluvusest vabariigi valitsuse otsealluvusse. Kasemetsa riigisekretäriks saamise perspektiiviga oli palju juttu võimalusest, et riigikantselei hakkab olema justkui omaette ministeerium. Kas näemegi võimu suuremat koondumist riigikantselei kätte?