Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

AHTI KALLIKORM Helsingi kogemus: autoliikluse suretamine kesklinnas suretab ka sealsed ärid (30)

A. Laikmaa, Hobujaama ja Narva mnt ristmik.
A. Laikmaa, Hobujaama ja Narva mnt ristmik. Foto: Priit Simson / Postimees

Hiljuti avaldatud Tallinna liikuvuse uuring on nagu napsitanud lauluentusiasti karaokejorin – peale esineja enda, teda laulma utsitanud sõbra ja ühe purupurjus võhivõõra fänni ei paelu kõvasti ja valesti lauldud ja vaevu äratuntav «muusika» ühtegi teist baaris istujat, kirjutab Isamaa Tallinna piirkonna aseesimees Ahti Kallikorm.

Loen, et liikuvusuuringu eesmärk on panna inimesed liikuma tervislikumalt ja keskkonnasõbralikumalt. Kaasneb ka elukeskkonna paranemine, müra kadumine, liiklussurmade vältimine ja äritegevust toetav linnaruum. Juba selle uuringu eesmärk on vildakas. Kui midagi uuritakse, siis selleks, et midagi teada saada, aga mitte selleks ei tehta uuringut, et inimesi selle tulemusel panna teistmoodi harjumuspärasest käituma.

Aga see ei seganud Tallinna abilinnapea Pärtel-Peeter Pere äsja avaldatud «uuringut» järgmiste sõnadega kiitmast: «Suurepärane töö. See näitab, et kui me teeksime neid asju, mis juba mujal reaalsus on, siis meie liikuvus paraneb.» Liikuvusuuringu kirjutanud Liikuvusagentuur OÜ, kust leiame ka rattaentusiasti (ja tuntud autovihkaja) Marek Rannala, kiidab linna raha eest sisuliselt sama agendat, mida reformierakondlane Pere (ja ka üks sõidujagamisega tegelev ettevõte) on aastaid üritanud Eestis kehtestada.

Tagasi üles