Skip to footer
Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

Hannes Toomsalu Uudised Sõle tänava getost. Kas peaks Kopli Tallinnast omaette linnaks eraldama? (13)

Põhja-Tallinnas Sõle ja Puhangu ristmikul käivad suured ehitustööd.

Sõle tänava teetööde lõppu ei paista ja jääb segaseks, mida seal tehakse, kirjutab Põhja-Tallinna linnaosakogu liige Hannes Toomsalu (Isamaa).

23. mail kirjutasin Postimehes: «Nüüd oleme jõudnud olukorda, kus ühe tänava sulgemine meie pool paneks elu seisma. Eelkõige Sõle, mis on ainuke nn magistraal Põhja-Tallinnasse sisenemiseks ja väljumiseks. Kaks sisse- ja väljapääsu seal ju tegelikult ongi. Elame getos, 65+ rahvust ja elu nagu Paabeli tornis!»

Ma ei pidanud olema eriline prohvet, et seda ette näha. Täna võin ma öelda, et geto on käes ja olukord läheb järjest hullemaks. Kopli tänava ja Sitsi ristmik ning Sõle tänava ja Ädala ristmik on üles kaevatud ning tööde lõppu ei ole seal paistmas. Mis seal tehakse, jääb arusaamatuks. Teeservas seisavad soojusisolatsiooniga torud, mis lubavad oletada, et tegemist võib olla küttega?

ERR kirjutas 19. augustil, et osa töid mitmel Tallinna suuremal teehitusobjektil peaks lõppema enne 1. septembrit. Samas artiklis viidatakse ka sademevee eelvoolu, kaugjahutuse ja veesüsteemi uuendamise töödele. Milliseid torusid Põhja-Tallinnasse paigaldatakse, pole teada. Kuna Utilitas on kambas, siis kahtlustan, et elanike arvelt tegeleb see firma mingite küttetrasside paigaldusega. Ja mis loom see «kaugjahutus» on? Kuna inimesi pole sellest teavitatud, siis tundub esialgu nice to have (ingl tore, kui on – toim) asi olevat või Utilitase rahapump.

Kastirattamees Pärtel-Peeter Pere kinnitas 4. juunil ERRis, et linnavalitsus annab endast parima, et nii autojuhtidel, jalakäijatel, ratturitel kui ka ühistranspordi kasutajatel oleks vaatamata töödele ja piirangutele hea liigelda. Usu veel Pere juttu!

Iga Tallinna elanik teab, et nädal enne kooli on suur osa tallinlastest linnas tagasi ja liikluskoormus tõuseb kahekordseks. Tagatipuks võttis Pere kätte ja alustas täna Tulika tänava teekatte uuendamisega ning nädal varem kõrvaldas Paldiski maanteelt ühe autoraja. Varem ju aega polnud, tuli uuendada Ironmani trassi teekatet.

Iga Tallinna elanik teab, et nädal enne kooli on suur osa tallinlastest linnast tagasi ja liikluskoormus tõuseb kahekordseks.

Seega kujunes tänane hommik selliseks, kus paljud inimesed tööle hilinesid ja meie õpilased tundi ei jõudnud. Mitte ainult iskliku auto kasutamise, vaid ühistranspordi suure hilinemise tõttu. Kogu see närvilisus liikluskorralduses on jõudnud ka juhtideni. Sõle ummikutest möödasõit ja vahele sõelumine on põhjustanud mitmeid avariisid. Linna peal on kihutamised, paremalt möödasõidud, pööretel tee mitte andmine jms muutunud igapäevaseks nähtuseks. Sõiduõpetajana näen seda iga päev.

Hämmastav on, et mõlemas suvises ERR artiklis pole kordagi mainitud Põhja- Tallinna teetöid? Justkui see polekski Tallinna linnaosa. Paljuräägitud Putukaväila kohta ei räägi keegi, et putukad koos pinnasega hävitati. Mis toimub?

Töödega eriti ei kiirustata, kuigi nende väheste liiklussoonte sulgemine lubaks eeldada 24/7 töötamise tempot. Praegune tupik pole sundinud linnavõime ka kooskõlastamisel olevat üldplaneeringut avama. Ja linnaosa vanem on vait kui sukk. Vaevalt, et Õismäe elanikuna ta üldse muretseb Põhja-Tallinna elanike toimetuleku pärast. Eeldasin, et ta endise PPA ametnikuna seisaks igati vastu Lippuse ja Pere võhiklikele tegemistele. Ega muud üle jää, kui avaldada talle umbusaldust.

Ja kuna linnavõim nagunii Põhja-Tallinnast miskit ei tea ega ka pea, peaks vist korraldama referendumi Tallinnast eraldumiseks. Saaks uue Kopli linna.

Kommentaarid (13)
Tagasi üles