Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

MARGUS PARTS Harris tegi nädalaga seda, mida Biden ei suutnud nelja aastaga (2)

Copy
Ameerika Ühendriikide asepresident Kamala Harris.
Ameerika Ühendriikide asepresident Kamala Harris. Foto: BRENDAN SMIALOWSKI/AFP/Scanpix

Mis on ühist laimirohelisel värvil, beežil ülikonnal ja kookospuul? Need kõik on saanud sümboliks Kamala Harrise kampaanias, mis on andnud Demokraatlikule Parteile uue hingamise.

Ameerika Ühendriikide asepresident on suutnud teha kõigest nädalaga seda, mis ei õnnestunud president Joe Bidenil nelja aastaga: kaasata orgaaniliselt nooremaid valijaid ja tekitada tuntavat elevust keskkonnas, mis võib otsustada valimiste tulemuse – internetis.

Bideni nädalataguse otsuse järel loobuda teiseks ametiajaks kandideerimisest on TikTok ja teised ühismeediakanalid plahvatanud Harrise-teemalise sisuga. Kaadrid Harrisest tantsimas või tema ema manitsussõnad «Kas te olete kookospuu otsast kukkunud?» on läinud ringlusse lugematute meemide ja lühivideotena, mis jõuavad uudisvoogu ilma otsimatagi. TikTok on varem olnud Donald Trumpi ja tema toetajate pärusmaa, mis võimaldas ekspresidendi kampaanial jõuda noorema valijaskonnani. Paljuski seetõttu, et Trump on «meemitav» – teisisõnu öeldes isikupärane. Olgugi Biden kui hea president tahes, säärast X-faktorit tal ei ole.

Tagasi üles