Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

EINAR TEESALU Purustame müüdi, et on olemas purustiga lahendatav «vanarehvide probleem»

TRT03: REHVID : TARTU, EESTI, 09SEP19.
Tartus Raadil vanal sõjalennuväljal rehvihunnik 2019. Tänaseks on see sealt kadunud.
TRT03: REHVID : TARTU, EESTI, 09SEP19. Tartus Raadil vanal sõjalennuväljal rehvihunnik 2019. Tänaseks on see sealt kadunud. Foto: Margus Ansu / Tartu Postimees

​Nii Ragn-Sells, kui Enefit Power püüavad kangelaslikult ülal hoida narratiivi, et Eestis eksisteerib nn «vanarehvide probleem» ja metsast kuuskede vahelt on vaja tuhanded tonnid vanarehve välja veeretada, aga tegelikult täna vanarehvide taaskasutuse probleemi ei eksisteeri. Kümme aastat tagasi oleks see olukorra kirjeldus vastanud ehk teatud määral oludele, kirjutab MTÜ Rehviringlus juhatuse liige Einar Teesalu.

Samas purustamine kui selline ju vanarehvide taaskasutusprotsessis päris kontekstiväline toiming ka pole. Ainuüksi rehvide purustamine ei lahenda paraku iseenesest ühtegi vanarehvide taaskasutusprobleemi. Küll aga eeldavad mitmed vanarehvidega seotud taaskasutusviisid rehvide purustamist kasutamiseks alternatiivkütusena tsemenditööstuses, kasutamiseks prügilate drenaažikihtides, karjääride tagasitäitmisel või ühel päeval, kui on võimalik, siis põlevkiviõli tootmisel. Lugu on nimelt selles, et teoreetiline võimekus ja päriselu ei kattu kuigi täpselt. Vanarehvide kasutamisega põlevkiviõli tootmisel on kaasnenud kvaliteedikõikumised, mida lõpptoodangu, kütuse, aspektist lubada ei saa. Nii võib õli müümata jääda.

Tagasi üles