Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

BUSSIFIRMA JUHT Liikuvusreformi projektis puuduvad raha, arvud ja selgus (6)

Tallinna bussijaam.
Tallinna bussijaam. Foto: Tairo Lutter

Drastiline on seis Eestis ühistranspordi rahastusega – kuid olukorra päästmise kõrval pälvib hetkel suuremat tähelepanu liikuvusreform, mis on juba pikemat aega ettevalmistamisel. Vabariigi Valitsus on korduvalt öelnud, et see reform on prioriteet. Reformi paljude eesmärkide ja suundadega võibki nõus olla, kuid sellel dokumendil on hetkel puudu aja ja ressursside jaotamise plaan.

Viis aastat ehk alates 2020. aasta riigieelarves ühistranspordi rahastuse külmutamisest ning sellele järgnenud 2021. ja 2022. aasta erakordsest kütusehindade kallinemisest on viinud sektori ots otsaga kokkuhoiu režiimile.

Kuid sedagi vaid tänu sellele, et alarahastusest tekkinud puudujäägid kaetakse igal aastal erakorralise lisarahastusega. See mõjub kui lahtise haava plaastriga ravimisena ning on ühtlasi põhjuseks, miks ühistranspordisektor on jõudnud tänaseks püsivalt keerulisse olukorda.

Tagasi üles