Erinevalt paljudest Euroopa riikidest, on Eesti kõrgharidussüsteem tugevalt kaldu akadeemilise hariduse suunas, kirjutab Tartu Tervishoiu Kõrgkooli rektor ja Rakenduskõrgkoolide Rektorite Nõukogu esimees Ulla Preeden.
Tellijale
Ulla Preeden ⟩ Vähemalt pooled Eesti üliõpilased võiks saada rakenduskõrghariduse (2)
Me hindame väga üksikisiku vabadust valikutele, aga tasuta kõrghariduse pakkumisel peaksime rohkem panustama, et populaarsed ja atraktiivsed oleksid erialad, mida on vaja selleks, et ühiskond ja meie riik toimiks.
Eestis on alati väärtustatud akadeemilist kõrgharidust, seda hindavad nii riik kui ka üliõpilased ning saavutatud staatus teeb meie ülikoolidele au. Teisalt tähendab akadeemilise hariduse hea maine seda, et õppimisotsus tehakse sageli prestiiži põhjal, mitte õppija enda või tööturu tegelikest vajadustest lähtuvalt.