ENE-MARGIT TIIT Miks tuleks Rail Balticu ehitus lõpetada? (112)

Ene-Margit Tiit
, TÜ emeriitprofessor ja statistik
Copy
30.10.2023, Tallinn. Rail Balticu Ülemiste terminali ehitusplats.
30.10.2023, Tallinn. Rail Balticu Ülemiste terminali ehitusplats. Foto: Madis Veltman

Juba mitmendat kuud on peamine uudis kõigis Eesti riiklikes uudistekanalites – ajalehtedes, raadios, teleris – valitsuse ponnistused kulude kärpimises ja tulude suurendamises. Õpetajatele antud lubadustest taganemine, teadusrahastuse vähendamine, laste- ja peretoetuste kärpimine, probleemid kaitsekulutustega, pensionide külmutamine, auto- ja limonaadimaks… Loetelu võiks jätkata, kirjutab TÜ emeriitprofessor ja statistik Ene-Margit Tiit.

Kuid on üks «püha lehm», mida ei puudutata, isegi võimalusena ei mainita. See on Rail Baltic, mille alguspunkti – Ülemiste terminali ligi 30-miljonilist (esialgse hinnangu järgi) ehitussaagat äsja pidulikult alustati.

Aruteludes Rail Balticu (RB) vajalikkuse, kasulikkuse või kahjumlikkuse üle on pikkade aastate, et mitte öelda aastakümnete jooksul esitatud palju argumente ja seisukohti. On saanud selgeks, et tänapäeva tingimusi arvestades ei ole see projekt majanduslikus mõttes kasumlik: niihästi reisijaid kui ka sellel veetavaid kaupu on liiga vähe, et kulutusi tasa teenida.

Tagasi üles